Denna lägenhet...

Idag efter jobbet så träffade jag Rickard, hans tjej, Bolin och några kompisar till dom som var från Göteborg, dom skulle gå på Metallica.. Lyx... Så jag mötte dom vid Valhallavägen där det var hur mycket folk som helst. Det var värsta festivalstämningen..
Jag va ju tvungen o kolla in Rickards nya tjej.. Eller så ny e hon inte... Dom har varit tillsammans typ 6 månader.. Men hon bor i Karlskrona så jag har inte hunnit träffat henne. Men nu e de gjort och hon blev klart godkänd! Jag satt där och tittade på när dom drack öl och ladda in för en super nice konsert.. Men eftersom man inte direkt bor runt hörnet så drog jag mej sakta men säkert hem..
Jag hade suttit o längtat efter ett varmt bad hela vägen hem. Och när jag äntligen kommit hem och börjat fylla badkaret hör jag hur det typ pyser.. Och det börjag spruta vatten över hela golvet... Åhh nej!
Då har röret som sitter under badkaret och går ner i golvbrunnen gått av, så allt vatten flyter ut över hela badrumsgolvet... I panik ringer jag pappa och frågar vad jag ska göra.. Jag vet inte varför jag ringde honom, han e ju på Öland.. Men han sa åt mej att knyta en strumpa runt.. Hmm jag vette faan vad en strumpa ska göra åt ett rör som gåt av.. Menade han då att jag ska sitt där och byta strumpor var 3e minut? Det slutade med att ja slängde på luren och ringde upp Calle som e rörmockare. Men han fatta nog inte vad jag menade.. Så då ringde jag upp Akut felanmälan... Men han börja prata om toaletten och sa att dom kommer enbart om golvbrunnen är full... ((???)) Jaha... Ja då va de ju bara o försöka få tag på nån från jobbet och berätta att jag kommer senare imorn... De va ju lättare sagt en gjort.. Jag hade bara Annas nummer, men den va avstängd. Så då tänkte jag att jag skulle ringa Nicklas o be om Kristinas nummer, men eftersom hans mobil har gått sönder igen, så hade han inga nummer på luren... Jahapp då va de bara o chansa på eniro... Och där fick jag fram hennes hemnummer, så jag ringde dit. Jag tror hon blev ganska paff att jag ringde helt plötsligt... Men så berätta jag hur allt låg till..
Så imorn klockan 07.00 ska jag ringa fastighetsskötaren så får dom komma illa kvickt och fixa de här fort som fan.. Hade det inte varit fredag imorn hade jag ju kunnat ringa vilken dag som helst.. Men eftersom dom inte jobbar på helgerna och jag gärna vill kunna duscha så blir det som det blir...
Det är tur att man har så bra arbetskompisar som förstår... Tycker det e väldans tråkigt att dom flesta kommer sluta snart...
Jag har aldrig varit på ett ställe som jag trivs så bra på som jag gör på mitt jobb... Jag hoppas bara att jag kommer få förlängt i januari...
Nu ska jag sova...

Puss Bitchen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0