Underbara semester!

Fy vilken härlig semster!

Semsetern började med att jag och Samuel tog årets första dopp i Malmsjön.. Det var ganska varmt faktiskt.. På kvällen satt vi och prata om vad vi skulle göra på semstern. Ingen av oss ville bara sitta hemma och inte göra nånting. Vi kom fram till att vi skulle bila upp till Östersund. Vi skulle åka på tisdagen till Uppsala och vidare därifrån på onsdagen, och målet skulle vara att stanna och tälta 2 nätter längs vägen...
På tisdagen åkte vi hem till mamma och pappa för att lämna Doris. Vi stanna där ett tag och käkade skinkpaj som mamma precis hade lagat.. Sååå god. När vi varit där ett tag så kom Kusin Marcus och hans tjej Anna. Vi satt och prata ett tag, och såg att klockan hade blivit på tok för mycke. Vi skulle ju till Empan i Uppsala för att fira henne. När vi väl kommit fram dit så va det ganska stelt.. Killarna höll på med maten och vi tjejer satt mest och prata.. Efter maten så kan jag lova att vi stank som rena vitlökar.. De va ju vitlök till allt, men fy vad gott det va...
Efter maten så satt vi ute på hennes balle. Efter ett tag så börja det flyga gafflar och ägg över oss. Och självklart va de problembarnen ovanför henne som härjade loss med allt dom fick tag på. Efter ett bra tag av deras sabbotage mot hoss fick Linus, P och Kristian nog, dom skulle gå dit för att be dom sluta och fråga vad felet va... Där tog istortsett den kvällen slut.. Det blev bråk och polisen och ambulansen kom.
Dagen efter fortsatte vi uppåt. Vi stannade i Öregrund, där e de ju verkligen superfint. Men det blåste alldeles för mycket, så vi fortsatte uppåt landet...
Vi åkte ganska sakta, eller iaf enligt hastighetsskyltarna, och åkte på massa småvägar och stanna ganska ofta. Jag e faktiskt ganska stolt att jag höll mej vaken större delen av resan=) Jag somna bara till lite då och då.. Helt plötsligt var klockan runt 20.00 tiden och vi bestämde oss för att hitta ett place o slå upp tältet. Vi stanna på en mack för att tanka o köpa lite saker. Då hade vi redan kommit ända till Ånge. Vi frågade den trevliga personalen om dom visste vart man kunde tälta över en natt, men inte på en camping. Dom va jätte roliga och gubbe som jobba där försökte skrämma upp mej med all björn som härjade där.
Dom förklarade vägen till Älven. Där va de verkligen jätte mysigt, jag hade kunnat stannat där resten av mitt liv.. Kanske inte i ett tält...
Vattnet var jätte varmt, vi skulle kyla några öl i vattnet, men dom blev  kallare av att stå på land.. Den natten vaknade jag närmare 20000 gånger, det var så jäkla kallt. Tillslut så tog jag p åmej Sammes tjocktröja och då blev de lite bättre.
Efter att vi packat ihop tältet så fortsatte vi vägen, nu va de knappt 10 mil kvar... Vi råkade åka alldeles för långt första dagen... Efter ca 2 timmar va vi helt plötsligt framme i Östersund. Vi som inte skulle varit framme förrän dagen efter..
Vi bestämde att vi skulle åka till stugan och sova där en natt och sen åka tillbaka till Östersund. Men eftersom jag hade glömt nyckeln till stugan så va vi tvugna och åka till Farmor först för att hämta den. (( Mamma och pappa hade skickat nyckeln dit)) Vi åkte till henne och fikade och bestämde att vi skulle komma till henne på söndagen för att äta middag. Sen träffade vi Mattias en sväng och sedan drog vi iväg till stugan. Där tog vi det bara lldeles lugnt, va ute och gick och tittade på tv. Sen sov vi. Dagen efter va de ju FREDAG och STRÅKET hade premiär öppning! Vi drog till bolaget för att shoppa loss lite, och börja ladda inför kv'ällen. Vi tog nycklarna av Helena och drog dit duscha och softa. Efter ett tag som alla kusinerna och vi bestämda att vi skulle dra och äta. Vi tog den snordyra pizzerian nere på hörnet.. Men eftersom de inte va nån som va speciellt hungrig så delade vi på 3 pizzor..
20.30 kom taxin för hämta oss till stråket. Och dra mej baklänges vad kul jag hade.. Det var riktigt länge sen jag hade så kul. Om jag ens haft det.. Alla blev bara fullare och fullare och det blev bara mer och mer folk. Till slut fick man inte ens gå på toaletten eller ut och röka om man inte stod i kön för att komma in igen.. Jätte dumt! Sen drog vi till Marité men de va inte så himla kul.. Therese jobba där, så hon hade sett till så vi skulle slippa köa. Men med vanlig otur så gällde inte listan den tidpunkten... Så vi stod och köa i ca 30 minuter. Efter varit där ett tag så tog jag Helenas nyckel satte mej och Samme och nån till i en taxi och åkte hem. Vi behövde aldrig betala nåt för trippen eftersom han som samåkte betalde hela, då han gick av tidigare=)
Dagen efter va inte alls lika kul.. Mådde skit och kände mej som ett as. Men eftersom vi skulle me Mattias på nån fest så va de ju bara och pigga på sej. Vi satt och prata om vad som hänt kvällen innan och fy vad vi skratta. Jag hade prutat på popcorne, Helena hade dragit me sej en kille hem som hon inte kom ihåg förrän han skickat ett sms, Daniel försvann. Vi hade träffat Lisa. Samuel bjöd mej på middag... Kokt korv... åhh gud de går inte och beskriva med ord hur kul det var.
Efter massa snack och mys i soffan. Va de dax o göra iordning sej...
Vi drog till Janne o Camilla på fest.. De va ju inte alls kul. Faktum är att det va skit tråkigt. Vi drog hem till Helena i stället och drack. Gisela berätta att hon blev bjuden på en fest och frågade om ja o Samme ville följa me. Eftersom vi inte hade några pengar så gjorde vi de.. Jag fan vad jag drack. jag drack och drack och drack men de hände inte ett skit. Jag dra 6-7 tequila, 5 turkiskpeppar shots och ca 13 cider/öl. Och jag kände inte av nånting... ILLA... Men ja hade kul ändå... Vi drog till Mark Twain.. Mitt favorit ställe där uppe... Jag hade öl i väskan, och helt plötsligt kände jag hur blöt jag blev på benet... Klart som faan ölen hade läckt.. Eller snarare exploderat i min väska... Allt va tyngsurt... Så de va ju bara o tvätta den när vi kom hem...  Och alla saker. Äntligen tog lördagen slut...
Söndagen va de middag hos Farmos som gällde... De va ju trevligt. De e iaf kul och träffa henne. Hon blir ju glad när man kommer. Sen åkte vi hem ja o Samme ville bara ta de lgnt och softa framför tv:n me chips och godis.. Dom andra hade beslutsångest om dom skulle ut eller stanna hemma.. Dom drog ut..
På måndagen så hämta vi upp Therese på hennes jobb.. Vi skulle käka Buffén nere på stråket. Vi skulle bara äta och sen åka hem. Men så böev de ju inte direkt... De blev super fylla och spyor... Men en kalas kul kväll... Oplanerad, och stråket, klart de inte kan gå snett...
På tisdagen mådde ja verkligen skit.. Och jag såg verkligen inte fram emot att åka hem... Men vi åkte hela vägen hem och var inte hemma i Södertälje förrän 03.00 på natten...
Vi drog en sväng till Örebro för att tömma Sammes brevlåda, vi gick på bio och såg Beck- den svaga länken... Dagen efter hade ju Simpsons premiär, och eftersom vi inte hade några andra planer gick vi på bio igen och såg den.
Nu sitter jag här hemma i min lägenhet, kanon förkyld och dubbelsidig ögoninflammation, och börjar jobba imorn. Känns faktiskt helt okej.. Efter haft en sån här underbar semster behöver man komma tillbaka till verkligheten för att fatta att livet inte alltid kan vara en dans på rosor...
Nu när jag varit där uppe så har mina planer verkligen ökat på att flytta upp dit. Jag får se vad som händer med jobbet.
Jag har ingenting att förlora på att jag flyttar. Absolut ingenting. Eller jo förrästen mitt extra jobb, och att jag inte har samma möjlighet att träffa familjen när man vill...
Men vännerna, ja dom träffar man ju ändå aldrig så de gör ju ingen skillnad... Telefon fungerar ju fortfarande...

Puss Bitchen

image44
Jag, Therese och Helena, sista kvällen på Stråket

image45
Jag & Samuel på buffén på Stråket

image46

Jag och Mattias


image47
Samuel & Helena.. Helena tyckte inte heller att det var så kul på festen...

image48
Gisela & Jag... Hyvens tjej! Världens underbaraste person!

image49
Kusinerna & Samuel
image50
Äntligen framme!!!

image51
Lillstugan

image52
Sovplatsen i Ånge... Riktigt mysigt! Även fast det var typ -7 grader på natten så va det riktigt mysigt!

image53
Forsen som gick i Älven där vi tältade

image54
Jag & Samme i Ånge

image55
Empans födelsedagsfest i Uppis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0