Alltid glada tjejen... My ass!!

Jag är så trött på att folk alltid ska fråga vad och vem jag menar när jag bloggar! Måste jag alltid mena nån?
Låt mej va och blogga ifred. Det är inte för någon annans skull än min egna som jag gör det!

Hon är så trött på att alltid vara den glada och positiva tjejen. Hon är så trött på att aldrig få vara arg och ledsen utåt. Nä, masken på och fram med ett leende.. Känner hon sig ledsen en dag, så ska det ändå alltid vara det påklistrade leendet. Hon är trött på det!
Saker händer hela tiden, det är omöjligt att alltid vara glad.
Idag är hon inte glad. Hon är ledsen för nåt som har hänt. Men de vill hon inte tala om här vad som hänt... Faktum är att det inte är någon som vet varför hon mår som hon mår. Eller jo, det är det visst det.. 1 person, men det är för långsökt att den personen ska fatta att det är därför "Alltid glada tjejen"  är lite ledsen idag..
Men snart måste hon till bussen för att åka till sitt jobb. Väl framme är det bara att sätta på masken igen...
Hon vill inte!

När unga människor dör, så undrar jag vad har den här människan gjort för att förtjäna de här? Varför inte ta någon som är gammal och sjuk? Och inte någon som har hela livet framför sej.. Livet är så orättvist.
Det är en sak som man är helt säker på när man föds.. Och det är att vi alla nångång ska dö... Usch, jag har aldrig varit rädd för den, men nu när man vet.... ((vill inte skriva))  Jag har blivit jätte rädd för döden.. Jag vill inte bara försvinna. Jag vill leva vidare efter. Som i Bröderna lejonhjärta. När Jonathan o Skorpan kommen till Körsbärsdalen i Nangijala.
Men vad är det som händer?
Usch, jag och min arbetskamrat satt o prata om döden häromdagen... väldigt skrämmande måste jag säga...

Jag vill återgen tacka min underbara kollega Kristina för ditt stöd i fredag... Tack tack tack!!!


Puss o Kram Bitchen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0