Semestern är över..

Usch jag har verkligen ingen som helst lust att blogga idag, men jag känner att gör jag de inte nu så blit de aldrig av.. Tänkte inte skriva så mycket, tänkte mest lägga ut lite bilder...

Torsdagen den 24 juli packade vi in våra väskor och katten Doris i bilen för att åka till mamma och pappa och lämna Doran. Dom kom hem samma dag som vi kom och då avslutade dom sin semester för att vara kattvakt... Eller iaf sist helgen...
På fredagen 06.30 satte vi oss bilen för att börja genomresan i Sverige..
Jag är den absolut sämsta sällskapen i en bil vill ja lova.. Vi hann passera Stockholm, sen sov jag som en stock. Jag vaknade upp efter ca 2 timmar, då hade vi redan passerat Gävle..
D'r stannade vi och käkade frulle, tanka och gick på dass. Sen fortsatte vi...
Jag somna och vaknade till av att Anders sa:- Nu missar du Högakustenbron.. Sen sov ja igen och vaknade av att vi var framme på Snibbens camping, där Anders mamma, pappa och systrar hyrt stuga.
Vi stannade där och solade och badade. Efter att jag gått i med vatten till låren höll ja på och frysa ihjäl, gick jag upp för att värma mej. Då tar Bettan och Ullis mig under en varsin arm och går rakt ut med mej i vattnet... Fy faaan vad kallt de va!!!

Efter ett par timmar på campingen skulle vi åka hem till Bettan och hennes mans hus.. Åhh jag blev kär!!! Faaan vad mysigt dom hade, stall och barnen hade egna stugor och varsina hästar..
Jag blev skapligt sugen på att rida när Madde frågade, men tro´t eller ej, mne jag vågade verkligen inte! Jag som ridit hela mitt liv...
Anders red, och de var en glad överraskning!

Efter massa mat, var det dax att dra sig til Kluk... Stugan vi har ligger där... 5 mil från Åre och 5 mil från Östersund..

På lördagen skulle vi in till stan för att bada, sola, träffa farmor och efter de dricka öl och gå på Stråket.. Men de blev att vi va kvar i Mattias båt som han skaffat... Efter massa öl där, blev de bara jag och Maiias och Anders kvar, de andra gick upp o la sig..
Efter ett tag somnade Anders, då va de dax att börja röra sig uppåt...
Hemma hos Helena bäddade jag en säng till Mattias av 4 kuddar... Hahaha... Han lagade mat... eller iaf köttfärs och jag ställde mej och diskade.
Anders sov sött i sängen..

Dagen efter var det sol och bad som gällde, Helena visade oss ett ställe mitt ute i skogen, man va dessutom tvungen att gå 1 km rakt ut i skogen för o komma dit. Forsaleden.. I love it!! Jag blev helt såld på det stället... En laun mitt ute i ingenstans!

PÅ söndagen åkte vi till stugan igen för att förberada inför kusinträffen vi skulle ha på månadegn.... Trots att inte alla kusiner om, hade vi riktigt trevligt!!

Sen har vi bara njutit, vi har fiskat, varit ute med båten och fixat runt om huset och massa annat.

Verkligen en toppen semester! Jag hade ångest för att åka hem, vill flytta dit, och vi får se hur de går med jobb, för då flyttar vi =)


Anders rider... Cowboy


Forsaleden

Bella äter cheesballs..

Badaparet..

Jag och Bella Bus

Helena somna i bilen, men hon trodde inte hon somna... =)

Farmor och jag

Invigningsbärs i båten

Kusiner!

Fyllematen... Vet inte vad man ska säga.. Då va den god iaf.

Bella flörtar med mej

Bikinibrud.. haha

Forsa

Vi åkte även till en annan lagun närmaste stugan... Toresfallet..

Toresfallet

Faster Ingrid och Petter i tores

Kusin träff

Kusin träff

Kusinträffen =)

Jag och Elin... Asså hunden heter verkligen ELIN... Hört på maken.. En amstaff iaf såååå söt!

Kaxig som få efter ett par öl =)

Glada faster Ingrid och grannen Monica

Vi byggde ett torn... Men de föll....

Feta aborren! De va Anders som fick den.. Men va lite lite mindre..

Stugans framsida efter rensning

Kortsidan me syrenträdet, trimmat o klart

Långsidan

Och andra kortsidan...


Så de va våran semester!

Puss Bitchen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0