Varför agerar inte människor?? UPPRÖRD!

Idag hände en sak som skrämde mig fruktansvärt mycket!

efter att jag och Anders hade varit på Siba, så skulle vi åka hem och äta.. När vi svänger av motorvägen ner mot oss, så ser vi ett par på bron som bråkar, en kille och en tjej...
Efter en stund så ser vi att tjejen/ kvinnan är en bekant till familjen..
Vi ser hur han håller fast kvinnan medans hon försöker slita sig loss..
Vi åker dit för att kolla så att allt är ok, hon kanske behävde hjälp.. När vi stannar breve, och frågar om allt är ok, så svarar HAN ja de e ingen fara de e ok... Och hn håller med medans hon försöker fly från honom...
Vi åker och stannar en bit bort för att fortsätta kolla på dom, då ser vi hur han höjer handen mot henne, hon knuffar bort den och går.
Tillslut lyckas hon fly, hon springer bort från honom, och de verkade ett tag som hon skulle lyckas men sedan börjar han springa och han kommer ikapp henne och trycker henne mot räcket uppe på bron...
Då kör vi dit, vi stannar med bilen en bit framför, när vi ser att han närmar sig roppar vi på henne, och hon hoppar över räcket och kastar sig in i bilen...
Hon var galet tacksam att vi stannade..

Jag undrar nu... Varför gör man inget när man som människa ser sånt hända? Det var mitt på dagen, och man såg tydligt att det var något som inte stämde!
Ingen vet om dom kände varandra eller inte.. Men INGEN bryr sig?? VARFÖR??? Är ddet ör att man är så fruktansvärt rädd att någonting ska hända sig själv??
Av alla människor som åkte och gick på bron var det ingen som gjorde nåt, inte ens ringa polisen??

Jag blir jätte rädd med tanken på att det kanske kan hända mig.

Om det skulle va så att det hände mig så vill ju jag självklart att nån ska agera! Vaför gör man inte det???

Fyy skäms på svenska folket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0