Att göra en god gärning!

I söndags när vi skulle åka från svärföräldrarna så stod bilen parekerad på gästparkeringen som vanligt. Absolut inget konstigt med de...
Brevid våran bil stod en röd Audi A3... Med en STOR nyckelknippa i låset på bagageluckan....
Jag tyckte att det kändes som att det blev mitt ansvar och ta reda på vems de va... De e ju trots allt Södertälje....
Så jag tog reda på vem som ägde bilen via regnummret... De visade sig vara nån i Sala...
Jag fick namnet och ringde nummerupplysningen.. Duktiga jag! Så va de en som för mig lät ganska ung. Hon blev ÖVERLYCKLIG att jag ringde. hon tackade typ 100000 gånger...

Bra jag va va?? =)


Fasaen nu i efterhand skulle jag ju stulit bilen och sålt den, så hade ja ju fixat handpenning till huset. Aa eller iaf krävt att få 100 000 i "Tackförhjälpenpeng".

Men de gäller ju o vara efterklok....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0