En mus i poolen =/

Idag har vi varit ute i skogen i 2,5 timmar.. Vi va ute på jakt efter lite svamp... Dock va de ända vi hittade detta...

3 ynka kantareller... Dessutom hade dom torkat en aning....
Vi får vänta ca 1 månad till och ge oss ut och plocka trattisar =)
Då brukar de bli en aning mer än detta...

Vi gick ven lite vilse... Men men... De löste sig ju efter ett virrvarv i skogen..

Mitt i de vilsna hittade vi den här rackaren..

En huggorm... De va Anders som hittade den... aaa eller hitta o hitta, de va inte så att vi letade.. Men de va han som såg den... Jag e ju näst intill blind när de gäller sånt.. Jag ser ingenting =/

Igår när vi satt på framsidan av altanen så lät de som de började spöregna.... Det gjorde de inte.. Men de kom ett helt stim av flygmyror!

Poolen! Va min första tanke. Vi måste sätta på poolskyddet! (( ja jag vet att det är lag på att man ska ha den på om man inte badar))
Vi gick till andra sidan och kollade... Hela poolen va svart av flygmyror... Vi började håva in dom rackarna...
Då ser jag att det är nåt i poolen, vid filtret...
En mus... Den va stendöd... Och förmodligen alldeles stel... =)
Nu har vi haft en groda, en mus och massa småkryp i poolen... Nån som vill komma och bada?? haha


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Ni verkar ha gott om djur där!

Hoppas ni har det bra och att det löser sig på jobbfronten för dig snart.

Kraam

2009-08-13 @ 20:55:43
URL: http://evonns.blogg.se/
Postat av: filuran

Jepp, så är det att bo på landet! Smådjur i poolen och huggormar i skogen. ;) Nu har det ju regnat lite, om du väntar ett par dagar så kommer de gula kantarellerna igen! ;9 Jag jobbar på kontor... Hehe! Mer säjer jag inte... Kramis

2009-08-14 @ 07:04:16
URL: http://filuran.sofis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0