Jul jul strålande jul! Snacka om julstämning! Eller vad säger du?

Nu får jag en aning panik... Klockan är redan 13.30 och jag har fortfarande inte gjort någonting...

Men men, så kan de va... jag har ju bara mej själv och skylla. Jag ska snart gå ut med Zina och leka i snön. Vi ska även fylla på fågelmaten och sätta upp kärven.
Får se om kameran följer med ut.
Det är så himla fint ute. Massa snö!

Helgen har varit underbar. Den har varit extremt lång! Men de är ju för att Anders inte har jobbat sen i onsdags.
I torsdags va vi på begravning. Usch! Hemskt! MAssa minnen som kommer upp..

Begravningen gick iaf bra. DOCK fick Anders tillbaka sin njursten innan vi skulle åka. Så han fick genomgå smärta hela förmiddagen.
Han blev hemma på fredagen också. Smärtan höll sig i.

På lördagen åkte vi till mamma och pappa. Dom firade 20 år som gifta. Jag och Anders firade 6 månader som gifta. ♥

Där va även mina underbara systersöner ♥

Eftersom de va sånt galet väder på lördagskvällen bestämde vi oss för att sova kvar. Vi hjälpte mamma och rulla negerbollar. Sånna man köper på kiorren.. MUMS!

Jag sov nästintill ingenting den natten. Då jag vaknade av att Zina låg på mej i sängen. Hon får inte ens vara inne i sovrummet hemma. Men hos mamma o pappa ville vi veta vart hon va, så hon blev instängd med oss i gästrummet. Då tog hon sin chans.
Hon låg och knuffa ut mej så jag fick ligga och balansera på sängkanten. Jäkla hund ;) Jag sa till henne att gå ner, men hon lyssnade inte och jag orkade inte tjata. Jag ville bara sova, så jag fick skylla mej själv helt enkelt.
Andra gången hon hoppade upp märkte jag de inte förrän jag vaknade och hon låg på min rygg. Jag låg alltså på magen med en hund på 22 kg på ryggen. Jag kunde knappt andas...

När vi kom hem från Ösmo va det svin kallt här hemma. Bara 16 grader.. INNE! SÅ vi elda både uppe och nere i källaren.
Vi la kanel uppe på kaminen. De luktade super gott!


Sen började vi baka. Massor.
Bondkakor, syltkakor, risbräck och rocky road. Mumma.



Efter bakningen käkade vi lite mat och sen fixade vi julgranen. Så nu är den klädd och fin. Även julklapparna ligger på sin plats under granen. Underbart!


VI hade en riktigt mysig söndag! Med julmusik på hög volym!

Nu ska jag och min hund ut i snön och leka.. :D

GRATTIS HANNA! JAG VISSTE ATT DU SKULLE GREJJA DET!


Kommentarer
Postat av: Hanna

TACK TACK TACK TACK!!!!! =)

2009-12-21 @ 16:40:23
URL: http://koooorven.blogg.se/
Postat av: annsan_s

Hej!

Gå med här och bli medlem, är själv med och tycker den är bra.



Vill du ha mer besökare till bloggen? Tjänsten är helt gratis.

Som ny medlem får ni 1000 besökare, 2000 bannervisningar och 2000 textvisningar



Gå med här!



http://www.bloggplus.se?r=58155



Julkram

2009-12-21 @ 21:19:36
URL: http://annlouises.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0