En dag på Södertälje sjukhus- akuten....

De blev inget jobb idag... Nä de blev istället en heldag på akuten istället...
Hör och häpna, men de va inte jag som va sjuk.. Nää de va faktiskt Anders..
Imorse vaknade jag, 10 minuter innan klockan skulle ringa. Vilket var 06.10. Av att Anders gick upp. Jag undrade vad han skulle upp då och göra.
Till svar fick jag att han va tvungen och pröva gå på toa, för han hade så galet ont i magen och bak mot ryggen.

NÄr jag föröskt göra allt jag kunde ringde jag tillslut sjukvårdsrådgivningen. Hon jag pratade med var jätte trevlig och frågade massa frågor.
Hon tyckte vi skulle åka in.

Jag sprang ut på en kort promenad med Zina. Sen åkte vi. Jag, Anders och hund.

Jag kan ju säga att jag utmande mitt körkort rätt bra. Men ack så bra jag är på och köra ;) haha..

I bilen spydde han. Jag höll också på och spy av lukterna. Men klarade de rätt bra. Jag körde honom precis framför dörren. Sen åkte jag och parkerade och stoppade i pengar.
Zina fick vara kvar i bilen.
Jag gick in. Anders hade redan 2 sjuksystrar och 1 läkare + fått ett rum innan jag ens kommit in. Jag va då inte ens borta i 5 minuter... Eloge till Södertälje sjukhus för att för engångsskull vara snabba!
Dom tog blodprov och urinprov... De konstaterades ganska snabbt att de va njursten. Men för att se hur de låg till va han tvungen och göra siktröntgen.
Vi vänta, vänta och vänta...

Efter röntgen fick vi vänta igen.. På provsvaren... Jagpp njursten. En liten rackare som kommer ta sig ut själv. Men om ca 6 veckor blir de återbesök. Fram tills dess blir de medicinering vid behov...

Så va min dag. Kul. Nä. Men med tanke på alla gånger Anders följt med mig, kunde jag inte göra annat än och vara den perfekta frun :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0