Uppdatering ang mitt öga osv...

Jag tänkte att jag kör en liten uppdatering för er som läser och inte riktigt vet varför jag göra alla blodprover o dyl..

I april när vi kom hem från Thailand blv jag jätte sjuk.. Jag blev inlagt på sjukhus över 1 vecka... Jag hade fruktansvärd huvudvärk, 40 graders feber, ont i leder och full med prickar på hela kroppen...

Ett par dagar innan jag blev utskriven fick jag permis och fick åka hem... Jag hade då precis fått pencilin (Doyferm) som jag började äta dagen innan jag fick permis..
På söndagmorgonen när jag vaknade så såg jag ingenting på mitt högra öga... Jag blev inte speciellt orolig, då jag bara trodde att det var ögonguck som hade hamnat öer pupillen...
Även fast de inte försvann så blev jag inte orolig...
Jag fick åka tillbaka till sjukan på söndag em, då ville jag faktiskt tillbaka dit.. Så de blev tidigare än väntat...
På sjukhuset sa läkaren att jag bara hade blivit lite "ljuskänslig", att man kunde bli de av de pencilinet, men att det skulle försvinna snart..

Okej... Jag blev fortfarande inte orolig, men blev mer och mer irriterad över att jag inte såg nånting.

Jag blev frisk i övrigt och började såsmåning om jobba...

Föräldrar på jobbet undrade hur det va med mej.. När jag berättat om att synen försvunnit blev många mammor oroliga, och började spekulera vad de kunde vara.. Efter en utskällning av en mamma (( för att jag inte kollat upp de mer noggrant)) ringde jag Sankt Eriks ögonklinik.. Och fick åka dit på engång för att kolla upp vad det var...

Jag blev skickad på massa undersökningar.. Men ingen hade en aning om vad det kunde vara.. När jag berätta att läkaren på Södertälje sjukhus sagt att jag bara va ljuskänslig så sa dom bara hmm ja de e ju typiskt att dom säger så.. Dom är ju lite som de är där...

Jag fick en remiss till Huddinge, där dom kollade in i mitt öga och gjorde flera tester, va de bara för mig att vänta.. Jag fick remiss efter remiss.. Läkarna på Huddinge blev en aning oroliga för dom hade aldrig varit med om de tidigare..

Jag fick göra magnetröntgen, ta massa blodprover, till neurologen och få metallplattor på huvudet som va kopplad till en dator. Jag fick olika linser i ögat, som va kopplade till datorer...

Vi de här laget kändes de som att de aldrig skulle ta slut på prover..

Jag fick återigen kallelse till min ögonläkare.. Då fick jag svar att dom såg att nåt var fel på båda ögonen, men mest på de högra.. Men dom kunde inte säga VAD felet är.. Jag fick ytterligare remisser för olika tester.. Blodprover i mängder...

I ena blodprovet såg dom att jag hade B12 brist... De har jag fått medicin för nu, och de pågår även en injektion på mej som snart är klar..

Min ögonläkare sa att det inte va tillräckligt lågt för att de ska ha med synen och göra, medans den andra läkaren sa att det kan mycket väl vara pg a. B12s bristen som min syn är som den är...

Nu har jag gjort massa blodprover igen, och även ett ryggmärgsprov.. Jag väntar på svar fårn dom, men de kommer nog komma i dagarna..

Nu senast tog dom för b la borrelia, och rematism.

Det är efter ryggmärgsprovet som jag har fått sån konstig huvudvärk.

Så på den vägen är det.... Nu väntar jag bara på att få alla svaren...


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad gör detta B12 i kroppen då?

Låter jobbigt! :/

Kram!

2009-01-12 @ 21:47:53
URL: http://mimmimarias.blogg.se/
Postat av: Filuran

Vilken historia!!! Hoppas B12 injektionerna hjälper nu då! Vad konstigt det kan bli. Hade det hänt om du INTE var utomlands? Eller??? Någon tropisk infektion??? Jag hoppas att du blir frisk och det omedelbums! Har huvudvärken gått över än? Kramisar

2009-01-13 @ 09:41:46
URL: http://filuran.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0