Detta med ved är nog inte min grej..

Igår lagade jag ju fetafyllta köttfärsbiffar... De blev jätte gott! Ja e nöjd!

Innan maten betsämmde jag och Anders att vi skulle göra absolut ingenting under kvällen... Båda kände för i vila lite, eftersom de har blivit en heldels arbete sen vi flyttade hit..

Mitt under maten så ringde telefon... De va en som bodde på andra sidan sjön som skulle komma hit med 10 kubik ved.. Men han ville komma hit och kolla vart han skulle tippa av de...
Han sa att han skulle komma imorgon ((Asså idag)) Med veden...
5 minuter efter att han åkt så kommer en traktor med släp full med ved...
Jag och Anders stod och kliade oss i huvudet och undra vad de va för ved som kom nu... Men de visade sig vara en annan snubbe som Anders pappa hade fixat.. Ja han hade fixat ved åt oss...

Han tippade de breve sjulet, eftersom sjulet va fullt med stubbar som inte än hade blivit klyvt...

De blev en helvetes jobb kväll!
Anders började med att lägga staket runt sjulet. För där skulle veden som kom igår ligga och torka innan de kunde stoppas in i vedbon.
När de va klart så staplade vi ved i ca 2 timmar... Båda hade skit ont i ryggen och va helt möra....

Idag efter jag druckit mitt morgon kaffe så gick jag ut och fortsatte stapla ved... De va ca 5-6 kubik kvar.. Men efter lite mer än 1 timme så blev jag så satans hungrig... Jag gick in och värmde maten från igår... Satte mej i soffan och degade, men kom snart på att jag var tvungen och gå ut igen och fortsätta...
Jag hann vara ute i ca 5 minuter så börjar de regna...
PANIK!
Ja kasta på veden på skortkärran och tippade av den i sjulet och fyllde skottkörran igen och höll på så tills de va fullt där inne... Stå staplade jag upp allt...
Det regnade mer och mer... Så jag va tvungen och avbryta... De va då jag gick in och satte mej här... Nu skiner solen igen och jag ska ut och lasta in dom sista 2 ((???)) kubikerna..

Faan va trist... De obbigaste e att vi måste göra om de i höst... Ja för då ska allt som ligger i sjulet in i vedbon...
Och dessutom kommer han från andra sidan sjön med 10 kubik inom ett par dagar.... Men de ska staplas direkt in i vedbon som tur är...
Men de känns som en heldel dubbelarbete....

10 kubik ved som kom igår....

Kommentarer
Postat av: Tippie

Oj! Det kan man kalla mycket ved!:D

2009-07-21 @ 14:48:41
URL: http://tippie.blogg.se/
Postat av: Marina

Ha ha ha ja så är det att bo på landet, tänk att det kommer att bli så nästa år igen, och nästa :-P...Visst är det kul ;-)...Eller inte men tänk på att du får en bra träning för ryggen och armarna :-). Kram på dej

2009-07-21 @ 14:50:56
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0