Katten som försvann och den nya familjemedlemen

Heeeeeeeeeeej alla!

Vill bara meddela att jag lever =)

Som ni säkert vet så har ju Anders semester nu.. Så det bli inte många timmar om dagen vi är hemma. Aa eller hemma är vi, men inte många timmar vi är inomhus.. Vi flänger runt i trädgården och fixar allt som ska göras innan vintern.. När vintern kommer ås blir de ju inomhusprojekt =)


En annan sak som de flesta vet är ju att vi har fått en ny familjemedlem =)  En amstaff som är 7 månader och heter Zina.

Nu är det säkert många av er som tänker Aha, en kamphund, ja det vet man ju vad de är för hund. Bla bla bla.. Ni som tänker så kan sluta läsa nu. Eller läsa klart och strunta i o lämna spydiga kommentarer! OK?? Bra!

american staffordshire terrier är INTE en kamphund! Hundar föds inte till kamp. Dom blir vad man gör dom till! Kamp tränas fram, inte föds fram! Dessutom är american staffordshire terrier godkänd i SKK.

Gå in på google och sök på american staffordshire terrier så får ni läsa de själv!

Det finns ju typ en oskriven regel som säger att man inte får fråga en hunds ägare vad det är för blandras. Det är tydligen jätte känsligt om de inte skulle vara så att det va en blandis. Desamma tycker jag om folk säger JAHA EN KAMPHUND... De är fruktansvärt irriterande! Och man måste försvara sig hela tiden.. Det är ju inte så att man får de svaret om man skulle ha en goldenretriver. Hallå! Dom kan också få fel i skallen!


Nog om det!


Idag har vi flängt runt... Anders jag och Zina har varit i Södertälje.. Snacka om bortskämd hund.. Och har fått hur mycket som helst... En bilbur, en ny säng, leksaker, nytt koppel och halsband och you name it...

Dock är hon väldigt åksjuk...

När vi hämtade henne i Sundsvall så kräktes hon bara 2 gånger.. Jätte bra. Men idag när vi åkte till Södertälje ((3,7 mil bort)) och hem så kräktes hon 6-7 gånger... Åh snuttan, ja tyckte så förfärligt synd om henne!

Vi åkte också till veterinären och gav henne e vaccinationsspruta.

Sen åkte vi hem och tog de lugnt en stund..


Igår försvann min underbara katt Doris. Hon försvann vid 19 tiden. Vi leta och leta fram till klockan 01.30, sen gick vi och la oss.. Jag kunde inte somna och låg och lyssnade på dörren hela tiden ifall hon skulle komma.. Men de kom ingen Doris.. Jag somnade och vaknade, låg och lyssnade och somnade och så höll det på hela natten.

När jag vaknade innan 10 tiden så sprang jag ner för o kolla vid alla dörrar.. Men ingen Doris. Anders gick ut med Zina och jag ringde syster och va helt hysterisk. Hon kan inte ha hört ett ord vad jag sa till en början. Men ja snyftade fram att Doris inte kommit tillbaka, och verkligen grät som ett barn som har tappat sin klubba. Jessica försökte lugna ner mej med "Hon kommer tillbaka, katter kan försvinna i veckor och sedan komma hem" och "Katter hittar alltid hem igen".


Vi pratade och sen la vi på. Jag hade fått ett meddelande tidigare som jag gick ner för o läsa. Så titta jag ut genom fönster och där sitter Doris! Min underbara älskade Doris!  Jag öppnade dörren och hon sprang in och sprang till matskålen och där lyfte jag upp henne och vi gosade länge. Då kom mina tårar igen...
Men glädjetårar.


Min blogg kommer förmodligen inte vara så aktiv de närmaste veckorna... De kommer förmodligen bli 1-2 gånger i veckan. Anders har ju som sagt semester nu så vi ska börja bygga på hundgården.
I helgen är det folkrace i Nynäshamn.. Dit ska vi =) Men bara på söndagen, då det är finalen =) Sååå jäkla sköj!

Oj vad beträfligt långt det är inlägget blev =)

Kommentarer
Postat av: Sara

köpte dom på cubus igår! så snygga och sååå sköna!

2009-07-30 @ 22:45:12
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag läste det om din katt igår, det satte igång minnesapparaten. Jag och min katt Snobben växte upp ihop, när jag var 11 så var han 14 och han försvann. Vi letade som idioter i 3 dygn och sen gav vi upp, samma dag vi gjorde det kom han. Hittade honom vid grannes garage men en STOR böld under svansen, cancer. Usch och fy, men han levde ett lyckligt liv! och långt! Han var som en hund!

Så skönt att läsa att din lilla tjeja kom tillbaka, oskadd! Ha en trevlig helg! KraM s

2009-07-31 @ 07:06:46
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Zandrah

Håller med dig i det du skriver i rasen. Det är lika jobbit att ha blandras. När folk frågar va Zack är för ras och man börjar med att han är blandras suckar vissa och går sin väg. Väldigt tråkigt. Kramar

2009-07-31 @ 18:46:57
URL: http://zandrahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har både rätt och fel. Tyvärr är amstaff (vissa) uppfödda till kamphundar men då har man avlat på kamplust och aggressivitet. Dock görs detta med alla raser. Jag skulle rekomendera dig att köpa boken "Rottweiler för nybörjare" av Gunilla Gelin. (sök på namnet på google så hittar du hemsidan. Det är en bok som kostar 135:- (inkl porto) och är jätte bra. Mycket basics i och man lär sig en hel del. Eftersom amstaff och rottweiler fungerar ungefär på samma sätt så tror jag den kan vara bra för dig. Jag använder den fortfarande och jag har min 4:e hund nu. Jag tror ni kommer klara det galant och grattis till den nya familjemedlemmen :D

2009-08-01 @ 08:56:29
Postat av: Filuran

Grattis till Zina! Det är kul med en ny familjemedlem. :) Se nu bara till att följa Ceasar Milans råd om att vara "ledare". För en hund utan ledare tar ledarrollen själv och blir odrägliga. Gör inte Zina till en bebis utan lär henne att vara en i familjen. Katter kommer tillbaka. Det är bara ute på äventyr, kommer lite för långt bort men hittar alltid hem igen efter att ha sovit i någon buske någonstans. De vet var maten serveras. Illa är det om de får mat någon annanstans för då kan de få för sig att flytta dit! Ha en skön semester! Kramis

2009-08-01 @ 09:27:15
URL: http://filuran.wordpress.com
Postat av: Sandra

hur går det med vovven? :)

2009-08-01 @ 10:15:29
URL: http://saandraaandersson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Köpte den på Axelsson i haninge faktiskt :)

2009-08-01 @ 20:51:18
URL: http://aflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0