Mysdag med ankor och bröd =)

Nu öär jag hemkommen efter att ha varit nere vid Maren och matat ankorna... Eller de va iof andra fåglar där me.. Men mest ankor...



De va inte bara 1 fågel heller... Utan MASSOR!

Dom va helt galna och va överallt... Uppe på bryggan fick jag ett par honor som gick efter mej och ville ha massa bröd... Usch jag tycker att det är lite obehagligt när dom kommer för nära.. Men på avstånd e dom ganska fina..

När brödet var slut och vi bara hade Annas hemmagjorda äppelkaka kvar, begav vi oss till pressbyrän och köpte varm choklad.. De va jätte gott till en början, men blev ganska snart alldeles för sött... Så Anna fick mina rester :)

Jag och Raffe fann varandra också :) Ute funkar de bra, men inne så tycker jag att han luktar för mycket :P


Det finns några bilder under fotobloggen med =) SÅ kika in där vettja =)

Annars har de varit en helt underbar dag ute i friskaluften =)

Ikväll blir det mys :love: med wok och kanske nån film...

Nu ska ja slappa lite framför datorn =)

VAD SKA NI GÖRA I HELGEN?? :question:

Kommentarer
Postat av: Filuran

Det är inte Ankor.. Ankor är vita med gul näbb. se http://sv.wikipedia.org/wiki/Anka. De säjer kvack kvack. Det finns en serie om en anka som heter Kalle Anka... :) Du matade änder och sothöns!!! :D Honänderna är bruna medan hanänderna har fina färger! Nå, nu fick du också lära dig något idag! Trevlig helg! Kramis

2009-03-07 @ 11:28:55
URL: http://filuran.wordpress.com
Postat av: Filuran

Haha! Du la upp min kommentar ändå... Trodde du skulle banga! :D Du blev väl inte sur? För det var ju menat som lite roligt. Kramis och ha en fin dag! Filuran

2009-03-10 @ 07:28:36
URL: http://filuran.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0