Min älskling är bäst!

Idag va en kalas bra dag på jobbet. En aning trött men de funkade...
Efter lunchen så ville jag bara sova, och aldrig mer vakna.. Aa inte på ett par timmar iallafall.. Jag var så satans mätt. Jag åt 3 portioner med köttfärslimpa, potatis och brunsås. Och det va sååååå gott!
Men sen va jag så mätt så jag inte kunde röra mig...

jag hade iallafall rast efter de, och det var välbehövligt!

Jag fick en heldel beröm idag på jobbet =) Det känns ju alltid kul och höra. Dessutom pratade jag med min chef idag, han sa att så fort mina tider har tagit slut så ska jag ringa honom, så ska han försöka fixa ett vik till mig. Han sa att det var så många som hade pratat gott om mig, och att han gärna så mig vara kvar på förskolorna... Dock har han ju hand om 5 stycken, men jag hoppas att jag hamnar på en som är lika bra som den här...
Helst vill jag  ju vara kvar här, men eftersom det inte är jag som bestämmer så har jag ju inte så mycket att säga till om....
Idag har ju min älskling varot hemma och sjukat sig. Men han hade iallafall städat och hade middagen klar när jag kom hem.. Lasagne... Mumma!
När jag pratade med honom i telefon tidigare idag så sa han att när jag kommer hem så ska jag få leta efter en överraskning.
Jag tänkte direkt att det var att han hade gjort rent i kattlådan. Visst hade han gjort rent den, men de va inte det han menade.
Jag gick in i vardagsrummet och såg att han hade köpt nya orkidéer ♥ 2 stycken jätte fina.

Jag e ju totalt värdelös på att ta hand om blommor. Speciellt orkidéer. Så dom 2 andra gamla va bara 2 pinnar kvar av och hade åkt i sopen...
Så nu får vi se hur länge dom här överlever... Jag sa tlll Anders att den här gången kan väl bååda hjälpas åt att hålla dom i liv.... Hmm vi får se hur det går med den saken....
Anders tänkte "lura" mig att det var de gamla blommorna som hade blommat upp... Dock trodde jag inte på honom för 5 öre!

Nu ska jag hoppa in i duschen och ta en låååång dusch. Sen ska jag faktiskt gå och lägga mej i sängen. Jag får se om de blir lite mys me min älskling, eller om det blir till och läsa min bok....

Hoppas ni har haft en underbar dag!
Men visst har väl den här veckan gått riktigt fort? Jag menar imor är det redan fredag! Jeeez, ska dagarna bara rulla iväg så här så är det verkligen dax att ta tag i de sista bröllopsplaneringarna!

Nu dusch!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du vet väl om att blommorna inte är döda bara för att stänglerna har vissnat, sålänge det finns gröna blad så lever dom.... och dom blommar om...

2009-05-07 @ 22:49:47
Postat av: Miss*E*(florist)

hej! tänkte ba säga att det är hur lätt som helst att sköta en phallanopisis,brudorkidée,sån du har på bilden alltså. den ska vattnas,doppas ner i en hink m vatten en stund,lr sköljas ordentligt under kranen två grr i månaden,nångång då å då kan du även ge den lite orkideé näring.viktigt är att den får rinna av innan du stoppar tbx den i krukan,gillar inte att stå blött. när du köper en så ska den ha lite knoppar i sej,då vet du att den inte blommat för länge.den vill inte stå för varmt heller,tänk på d nu när d blir sommar. lagom e bäst. sen när den vissnar så ställ den på en svalare plats,låt stänglarna va kvar,vattna endast en gång i mån,ge näring varannan månad,så ska du se att den kommer blomma igen,kan ta tid,men d är väntan värd! Lycka till :D

2009-05-14 @ 13:46:39
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/
Postat av: Miss*E*(florist)

hej igen ! det kan ta allt från några månader upp till ett år,så ha tålamod! ibland om det är en gammal orkideé,som bara har lite jord/bark ,så kan den må bra av att omplanteras,men oftast så behövs inte det förrän efter andra blommningen. Lycka till med blommor och giftemål! kram

2009-05-14 @ 18:30:22
URL: http://ericadanielsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0