Jag överlevde tandläkaren!!

Jag är bara SÅÅÅ stolt över mej själv nu!

Jag har ju varit hos tandläkaren och lagat! Helt själv! Det gick bra...

Det började med att ja kom dit.. Allt va försenat 15 minuter.
Min puls steg och handsvetten flödade.. Jag trodde flera gpnger att jag skulle svimma. Men icke. Efter en stund så kom en tjej och hämtade mig. När vi gått ut från väntrummet så kom tårarna... Jag skakde som ett asplöv och tjejen berättade att det absolut inte va nån fara.
Nr jag kom in i rummet så va själva tandläkaren där. Hon berätta att det absolut inte va nån fara, och om det var någonting så skulle jag bara sträcka upp handen så skulle dom sluta.

Tårarna strömmade men jag blev ändå lugnare.... Jag satte mej i stolen och hon kollade i munnen. Hon tyckte inte att det var så nödvändigt att laga, då hon inte ansåg att det var ett "hål". de var mer en fyllning som lossnat.. Men sen när hon började gräva i de så märkte hon att jag hade fruktansvärt ont så de blev till o laga.
Först fick jag 1 bedövningsspruta, och hon började pilla o greja, men de gjorde så galet ont och det ilade ända ner i lilltån. Då förstod hon att bedövningen inte hade hjälpt. Så jag fick en till spruta.
Sen flöt de på ganska bra tills hon tog fram borren.... Då fick jag panik... Jag visste inte alls vart jag skulle ta vägen. SKulle ja springa därifrån eller vad?
Tårarna kom igen... Men sköterskan pratade med sin jätte lugna röst. Jag blev lugnare igen.. Tanläkaren började borra... Och jag överlevde!

Hon berätta för mig att jag verkligem måste skaffa mej en bettskena.. Hmm billigt! Nopp. Hon berätta också att dom kommer boka in mej regelbundet, dels för att fixa en del småhål, undersökningar och för att ja ska få mer tillit till dom och förhoppningsvis bli av med min tanläkarskräck!

Nu ska ja ringa ams, och hoppas på att min bedövning kommer släppa inom kort så ja kan äta lunch. Ja håller även på och tvättar o ska plocka här hemma och plugga teori...
Ikväll kommer prästem hit och pratar om hur de ska gå till på bröllopet =) spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0