Årsresumé 2010 Bilder och lite text

De här året hade jag egentligen tänkt att strunta i att göra en årsresumé. De känns som att de inte har häntr nånting alls detta år...
Men jag kör på så gott jag kan.


J A N U A R I

Som varje år börjar jag med att fylla år. Bra start på de nya året. Lite äldre, lite visare ;) Eller?

Sliten som få pga den hårda nyårsaftonen ;)

Min födelsedag var även sista gången jag träffade Ingela på evigheter, då hon tog sitt pick och pack för att bostätta sig i Australien..
Jag började mitt nya jobb, där jag är en idag. Toppen
Januari fortsatte med massa snö. Vi tog med oss matsäck och drock ut på isen och åkte skridskor..



F E B R U A R I

Jag kom på mitt egna sätt hur jag skulle få in veden...

De fungerade utmärkt. Dock behövdes de gå MASSA gånger....

Vi började bli klar med våran trappa. Den som bestod av en äcklig heltäckningsmatta när vi flyttade in...


De var SJUKT mycket snö de här året!!

Så mycket att man knappt kunde ana att de gömde sig ett växthus under ;)

I februari åkte vi även upp till Romme över dagen.

och åkte skidor i -25... Behövde ja säga att de va kallt?


M A R S

Min lilla undulat, Ludde dog..

RIP

Hammarby tog SM guld i bandyn...


Och jag blev så glad så jag började gråta av lycka :D


Vi köpte även våran nya tvättmaskin :D


Och inte att förglömma så va de ju i mars jag köpte min iphone :D

som jag verkligen är JÄTTE nöjd med!


A P R I L 

Jag började påta och pula (EJ PÅ NORSKA) med mina pallkragar och växthuset. Underbart!


Våren va här och vi började göra rent poolen inför sommaren

De behövdes kan man säga....

Och med våren började "småkrypen" komma...

Vi fick besök av en "liten" spindel...


M A J

Våren kom på riktigt! Allt blommade, och saker o ting började få flytta ut i växthuset.

De var snusk på tomten


Zina fick sin första fästing


och vi såg vårat första riktiga och härliga koutsläpp



J U N I

Vi inföskaffade oss en onödig men underbar uppblåstbar bubbelpool...


Grillning var som vanligt på sommaren en riktig höjdare..


Min finfina älskade och första bil såldes...

Såklart med sorg i ögat...

Vi firade våran första bröllopsdag på Birka Paradise


Vi hittade dom första kantarellerna...


Och jag intog mej bland dom 10 mest besökta bloggarna i södertälje..


Mitt kryddland blommade och växte för fullt



J U L I

Jag åkte med mina vänner till Gränna för att gå på hundutställning. Tarzan skulle såklart ställas ;)
Där råkade jag förälska mej i denna lilla minikrabat!


Gurkorna blev klara och tillslut gav vi bort massor av dom!


Zina har varit hos oss i 1 år


Poolen blev mitt häng... Där spenderades många timmar...


Men efter sol kommer regn?

En heldel regn kom, vilket resulterade i enorma översvämningar....

Vi besökte Kålmården... Där vi träffade denna lilla nallen :)


Vi var även på Gröna lund där JAG vann massa grejer... Bl. a denna :D


Sen flydde vi upp till Kluk. Där vi hälsade på släkten och tog de lugnt. Men hemlängtan blev för stor.. Så vi åkte hem redan efter 4 dagar....



A U G U S T I

Jag har såklart fortsatt med mina läkarbesök... Ja även i år... Nu är de ju Nyköpingslassarett jag tillhör. Dom ville titta mej i ögonen...


Syster och jag gjorde saft...

Massa saft

Jag var med och grattade min älskade systerson när han fyllde 6 år


Vi var även på 40 års kalas

Erik fyllde 40, och jag drack min efterlängtade mojitos :D

Vi hann även med ett 50 års kalas....

Per fyllde år.

Jag började på mitt ny-gamla jobb igen :D UNDERBART!


S E P T E M B E R

Vi zorbade :D

Jag och Anders sitter i bollen och ska bli nerputtat för backen....

Min väns lilla katt gick bort :(

Lilla Hera vila i frid.

Det var även röstå. SJÄLVKLART var vi och röstade!


De var även dax för att bege sig ut i skogen och plocka MASSA svamp!


Jag gjorde min första supergoda succinisoppa

receptet fick jag av bästa Carola

Vi var uppe hos Bettan och Robbyn som fyllde 40 och 30. Surprice! Här kommer vi!

Jag blev helt superkär i alla små kattbebisar som var där!


O K T O B E R

Jag fick ett bullbakarryck och bakade både lussebullar och vanliga vaniljbullar :D


Vi var iväg till The Target för att skjuta pistol :D


Första riktigt snön kom


Jag köpte vinterjacka


Jag fyndade gamla flaskor hemma hos Anders farfar och farmor :)


Jag gjorde även en årsrensning i min klädkammare...

De behövdes verkligen kan man säga... Tänk att de fortfarande är ordning i den!


N O V E M B E R

Jag fick kallelse för att göra mammografin....


1a advent kom... Fram med julstöket


Elen började fucka sig och de började gå proppar HELA tiden....


JAG renoverade matrummet..

Skillnad?

Jag klättrade högre upp på mest besökta bloggarna i södertälje ;)



D E C E M B E R

Vi fick hem våran nya leksak :)


Jag gjorde mammografin som gick lysande bra! Ingen smärta alls!


Tomtarna kom då julen firades i Ösmo


Zina fyllde 2 år på självaste julafton ;)


Vi fick massa fina julklappar!


Jag tog det stora steget och blev antagen till att blrja plugga Matte A. De va visserligen tidigare, men nu fick jag hem boken..


Kökssoffan målades om.


Betydligt bättre efteråt!

Vi hade Lucia firande på jobbet och jag gjorde succe som julgran :D


Självklart har fåglarna fått smaka av Sjöbergs Buffé


Och vi har även gjord en egen vedförvaring!


Inte att förglömma så fick jag ju min första p-bot också....


Eftersom inlägget publiceras redan nu kan jag inte berätta hur vårat nyår kommer bli.
Jessica och Micke och alla barnen kommer hit för att fira oss.
Även smörgåstårta ska göras eftersom jag fyller år imorn ;)
Men jag hoppas kvällen kommer bli lyckad. De finns inte så mycket som kan misslyckas!

Gott Nytt År alla kära läsare!

Kommentarer
Postat av: Britt Inger

Ha ett riktigt bra Nytt År 2011 och Ha den äran!

Kram BI

2010-12-31 @ 14:48:48
Postat av: Linda

Gott Nytt År! :)

2010-12-31 @ 17:03:40
URL: http://spjatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0