Men god jävla jul då PARK fan!


Idag var jag iväg till Södertälje sjukhus för att ta blodprover som vanligt...
Stressad som få drog jag iväg från jobbet under rasten.
När jag kommit fram till sjukhuset fanns där ingen parekring! Jag visste inte att dom höll på att göra lägenheter där....
De fanns heller inga skyltar som hänvisade till nån annan parkering.
Stressad och jävligt irriterad drog jag då en nitlott.

Jag ställde mig brevid en handikapsparkering. Där visste jag att jag inte fick stå. Men jag chansade.
Jag gick upp till labbet. Satt och väntade en bra stund. Ungefär 30 minuter.

De satt ett en tjej med sin mamma där. Jag frågade om dom hade väntat länge. De hade dom.
Fan då tänkte jag.
Efter ett tagfrågar tjejen som satt där och jag hette Sandra. Och ja de gör jag ju.
Då visade de sig att hon brukar läsa min blogg :D

De tyckte jag var kul :D (Så om du nu läser de här vet du att jag fick en parkeringsbot :( )

Sen var det min tur. ÄNTLIGEN! Medans han fixade rör och papper o allt vad de var satt jag som på nålar. Fortfarande lika stressad över bilen.
Han som tog proverna va jätte trevlig.

När han var klar sprang jag ner till bilen. Då satt den där. Den gula jävla remsan!!!



450 kr fattigare! Men jag kunde ju inte låta bli att skratta lite... De va ju en chansning :)

Jag har nu fått min första parkeringsböter!

Kommentarer
Postat av: Tess

Aj då.. parkeringsbot.. :(



Nä, ja tror de e svårare att gå upp i vikt än att gå ner i vikt! Har en svägerska som också har de problemet.. Hon kan inte heller gå upp, även om hon enbart äter skräpmat! :(



Jo ja bor i Halland Laholm.. På västkusten.. men ja hörde att de skulle komma in lite snö redan imon! :) Eller lite å lite... Mycket snö! hihihi Så de får tiden utvisa.. :)



Vad tog du blodprov för?

2010-12-15 @ 18:12:44
URL: http://isset.blogg.se/
Postat av: Zami

sv: Jag vet inte för den funka inte nu heller.

2010-12-15 @ 18:17:17
URL: http://zandrajonsson.blogg.se/
Postat av: Ellen

Åh nej. Jag firar en månad som bloggare idag, lite roligare att fira kanske ;)



hoppas du får bra svar från proverna!

Kram kram

2010-12-15 @ 18:18:29
URL: http://floruimus.blogspot.com/
Postat av: angie

sv: tack själv:) jodå förkyld o dan annars ere bra.



ne inge kul me böter:/ men som sagt du chansade. du borde höra av dej te dem o säga att d kan hänvisa bättre till en parkering så man inte måste göra som du gjorde!



fick en bot förra året då ja parkera på ett ställe 5min innan man ens fick parkera. dock fanns inga skyltar så hur skulle ja ens veta:S hade ju stått där massa gånger vid samma tid.



fick från samma bolag som dej. d e helt dumma i huvet! d får provision för varje bil d lappar vilket kommunens lapplisor inte får.

2010-12-15 @ 20:39:55
URL: http://rockinjelly.blogg.se/
Postat av: Filuran

Haha! Alltid lika retligt!!! Numera får man parkera vid gamla Täljegymnasiet. Eller Colin L'eclair gymnasiet eller vad det heter.. Du vet vad jag menar. Man får köra förbi sjukhuset och sen vänster som om man åker till Rosenlund och efter gymnasiet vänster och sen vänster ner på en jättestor parkering. Sen blir man tvungen att korsa gatan innan man kommer till sjukhuset.. Nu vet du var du ska parkera! :D Ha det gott!

2010-12-16 @ 15:29:07
URL: http://filuran.sofis.se
Postat av: Sandra

hejsan!

Jo när vi kom ut så stod dom och lappade bilarna, sprang upp för att säga till men då fick du precis komma in så va lite sent. Men men nu har du ju fått din första parkeringsbot. Och lagom till jul va snällt.

Men som du sa man kan ju inte få alla bra saker på en och samma dag.

/Sandra (tjejen från sjukan)

2010-12-16 @ 22:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0