2 timmars promenad! Mysig som få, men nu e jag trött!

Oj oj oj vilken dag!!! Den började med att vi gick upp, Anders gick med Zina och jag fixa i tvättstugan. När Anders o Zina kopm tillbaka käkade vi frukost. Sen åkte vi till Hedlandet. Jag köpte en skitsnygg vinterjacka till Anders. Han fick den i förtidig födelsedagspresent. Dom hade nämligen halva priset på alla vinterjackor.. Och eftersom vi ska åka till Romme nästa vecka behöver han en jacka.
Jag köpte också en vinterjacka.. 100 kr.. haha.. den e inte så fin, men ja ska ha den på tomten.. EN jacka som man inte behöver vara så rädd om. Som man kan ha när man bär in ved...


Där är jackan... Inte såå ful egentligen...

När vi kom hem från Hedlandet, så bestämde vi oss för att vi skulle ge oss ut med längdskidorna som mamma o pappa kom med förra helgen...
Dock gick de inte alls bra. Vi åkte ett varv runt tomten och garvade och garvade. Anders hade aldrig stått på ett par skidor förut, och han trodde han kunde ha Zina i handen.. hahaha jag har aldrig garvat så mycket i hela mitt liv tror jag...
Vi bestämde oss för att ta oss en rejäl långpromenad.... Och så blev det. Egentligen så skulle vi köra in ved idag, men när de va så fint väder ute ville vi ta vara på den dagen istället.

Vi gick mot Marvikarna. Vi hade även med oss fika. Sen gick vi över isen hem. Fyy faan vad de va jobbigt! i 2 h gick vi, och nu är hela familjen super trötta, och jag har ont i höften... Men fyy vad mysigt det var!






Fika pause!


Hela den här vägen gick vi, plus mycket mycket längre..


På isen såg vi en stoooor fågelholk... Jag tror att det är en holk för ugglor...


På isen stannade vi och tog en pussbild :D

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Fina bilder o visst har vi en fantastiskt härlig vinter!

2010-02-08 @ 22:11:57
URL: http://evonns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0