"Ett gäng succhini" & igelkottar

Idag har Carola varit här en sväng.
Hon fick ett gäng succhini :D Närmare bestämt 6,5 kg :D Och ändå har jag lika mycket kvar, om inte mer...



När vi satt ute på altanen i regnet och drack kaffe, så ser Zina nåt ytterst intressant. Carola ställer sig upp för att titta, och ser då att det är en igelkott.. En mycket större än den vi såg igår.
-Jag måste ta kort! Ropar jag och är nästan halvvägs inne för att hämta kameran.

Kort tar jag.

Sen går jag upp och sätter mig igen.
Då kommer en till igelkott. Lite mindre men större än den igår.
- Jag måste ta kort. Ropar jag igen... Också då halvväägs inne.

Den va inte lika blug som den andra. Så när jag lockade på den kom den jätte jätte nära. Obehagligt nära, så jag hoppade bakåt lite och den sprang åt andra hållet.
Sen ångrade jag mig. Jag ville ju ha en super nära bild på den....




De här var den bästa bilden jag kunde ta på nära håll...


Den här bilden blev så suddig, då igelkotten gick närmare mig hela tiden...

Men vad dom är söta!! En liten plastnos och små öron.. :)


Kommentarer
Postat av: Britt Inger

Åh vad jag gillar igelkottar - de påminner mig om min barndom då jag bodde på landet och vi hade jättemycket glädje av dom. De blir ju så tama!

2010-07-29 @ 14:18:16
Postat av: Sandra

Jaaa :D Dom är underbara!

Så himla mysiga! Vi brukade ha massa igelkottar hemma hos mamma o pappa när jag var liten..



Underbart!

2010-07-29 @ 15:58:53
URL: http://bitchens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0