Det är en liten fågelbebis i Zinas hundgård

Idag när jag skulle hämta ut Zina ur hundgården. Så såg jag nåt som satt precis nedanför hennes lucka.
De va en liten liten liten fågelbebis..
Jag blev så förvånad att den satt där.

Undrar om Zina sett den. Jag tycker nästan hon borde de, då hon springer ut och in genom den luckan hela tiden.. Mamma sa att om hon skulle sett den så skulle hon nog ätit upp den...

Hmm...

Iaf, jag ringde Älsk i panik, och frågade vad jag skulle göra. Han sa att jag skulle vänta tills han kom hem, så skulle han rädda den..

I nästa panik ringde jag såklart mamma. Hon sa åt mej att sätta ut lite vatten till den...
Sen skratta hon o sa - Allt märkligt händer dig. Jag tror hon menade detta då. Så jag gick ut med en tallrig med vatten åt den. Men bara lite så den inte drunknar... Jag vill ju att den ska överleva..

Zina kanske mest blev glad av o ha den som sällskap :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0