Våran 1år-som-gifta-helg

Okej, ja kan redan nu säga att det kommer bli ett långt inlägg... Iallafall så känns det så.


Vi började fredagen med att åka till veterinären där Zina fick lugnande för att sedan få klorna nedklippta. När det var klart fick hon en vakna-upp-spruta. Hon var helt groggy efteråt och sov som en stock när vi kom hem.
Hemma packade vi ihop oss för att sedan åka till Södertälje, lämna Zina hos svärföräldrarna och sedan fixa en del saker inför kryssningen.

Vi åkte ner på stan och fixade allt. När vi sedan satt och väntade på bussen, kom en kvinna fram till mej.
-Hej Sandra. Sa hon.
-Hej.... *Tankarna snurrade som aldrig förr.* Nu vet inte jag vem du är.. Svara jag.
- Hennes bloggnamn.. Svarade hon. ((Jag vill inte skriva namnet, då jag inte vet om det är ok))
- Jahaa... Men heeej...  Sen kommer jag inte ihåg mer, då jag blev en aning chockad :D

Men iaf hon har läst min blogg i 2 år, i samband då jag skulle göra ryggmärgsprov. Det var kul och få ett ansikte! Men jeeez vad chockad jag blev! Först trodde jag att de kanske var någon gammal arbetskamrat. Men icke!



På väg till båten så tog vi gamla vägen då det var total stopp på motorvägen.

Framme vid båten var det huuuur mycket båtar som helst som låg och guppade.. Militärbåtar och en ubåt. Läckert!




När vi hade checkat in gick vi och satte oss och tog en fika.. Svindyr sådan!

Precis innan vi skulle kliva på båten började de tokregna, åska och blixtra. Jag fick dödsångest...

När vi äntligen fick kliva på båten, fick vi inte gå till våra hytter. Vi fick gå till baren och sätta oss och vänta... Där tog vi en varsin öl som kändes avslagen.. Men den gick ner ändå.


Efter en väntan fick vi äntligen gå till hytten... Jag som trodde vi hade bokat en svit fick en besvikelse. Men de va bara för ögonblicket... Vi hade beställt en De Lyx hytt... 3000 kr... Men de va mer eller mindre en skit hytt...

Sängen med speglar i taket ;)





Men vi hade iaf en kyl, där de stod en champangeflaska :)


Utsikten från fönstret nät vi stod i hamn...

Efter att bosatt hos i hytten gick vi runt och kollade läget på båten. Iväntan på att klockan skulle bli 21 satte vi oss i en bar och tog en drink och lyssnade på musik...
Sen blev de taxfree shopping...



Sen var de dags för maten. Vi hade sett fram emot buffé.. MEN efter att läst på biljetten så såg vi att vi hade valt 3 rätters.... SUCK! Dags o bli besvikna igen..... Men men...

Förrätten...


Huvudrätten. Oxfilé och potatiskaka

Efterrätten... Nåt mangofluff... Smakade skit...

Vi käkade våran 3 rätters på 50 minuter... De kallar jag rekord :D

EFter maten gick vi och tog några drinkar/öl och kollade på folk. Jeeez vilka fyllesvin de e på dessakryssningar. Och då menar jag inte ungdomar i 20 års åldern. Nä 50-60 åringar som tror dom är 18...

I en bar satt vi och pratade med F ((hon som hälsa på mig när vi väntade på bussen)) Älsk skulle bara gå på toaletten, jag satt kvar och surrade. Jag tyckte de tog lite lång tid, men tänkte inte så mycket mer på de..
Klockan började närma sig 01.30 och vi kastade in handuken, gick till hytten för att sova.
Jag öppnade och trodde först att det var nån som hande varit inne i våran hytt...
Där, mitt på sängen låg det 10 röda rosor. Till mig. Det var det Älsk hade fixat. Han hade inte alls varit på toaletten som jag trodde :D


Ser ni att alla rosor har plast om sig? Egentligen är det typ Krogrosor :D hihi

På lördagen vaknade vi till Våran låt. Vi hade den som väckarklocka.. Vi gick upp och åt frukostbuffé.

Efter frukost gick vi till taxfreen igen för att fortsätta bränna pengar.
Sen gick vi till SPA:t där vi bubblade och bastade ångbastu i 2 timmar. Det var superskönt. Vi satt ute på däck och bubblad och tittade på alla llyxvillor :D
Sen var det dags för lunchbuffé. Det var supergott.

Sen brände vi lite pengar i spelmaskinerna... Men de blev inte bränna. Jag vann 400 kr som jag fick ut i mynt :D hahaha de va lite tungt och bära vill ja lova :D


Hemma i Södertälje igen åkte vi till Agdala och fikade prinsesstårta som vi hade köpt. Såklart hämtade vi ju våran hund som hade haft de toppenbra :D


Sen åkte vi hem. Jag korkade upp vinaren som vi fick i bröllopspresent av syster med familj. Älsk dricker dock inte vin, så jag tog ett glas och han en öl.. Men jag var så galet trött så jag höll på och somna....

Men en toppen helg gott o gott... Förutom att jag höll på och frysa ihjäl på natten i våran hytt, även fast jag vridit upp värmen till 25 grader.... Jag tror den var trasig... Men men....

Jag har trots en del besvikelser haft en underbar helg med min man! ♥

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Vilken lyx svit!

2010-06-20 @ 21:18:57
URL: http://alessandra.se
Postat av: Alessandra

Det ser ju fint och fräscht ut på bilderna i alla fall.. Tråkigt när det inte blir vad man tänkt sig!

2010-06-20 @ 21:55:15
URL: http://alessandra.se
Postat av: Filuran

Hehe!! Jo nog fick du tala om att det var mej du mötte! :D Och att du inte kände igen mig beror väl på att jag inte har bild på mig på min blogg utan skyltar med Elisen där! :D Kul var det ivarje fall att träffas! :D Och jag hoppas att du sovit gott nu! Och att du inte är allför arg på mig för mitt förslag på "bröllopsdagsresa". Kramis på dig!

2010-06-21 @ 10:02:54
URL: http://filuran.sofis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0