Zina gillar inte alls när de regnar...

Hörrni vilket underbart väder de va och vakna upp till idag. Jag älskar smattret mot fönsterbrädorna.
Dessutom behöver ja inte alls ha dåligt samvete att jag inte orkar rensa ogräs :)

Zina gillar inte alls när det regnar... Hon ställer sig i sin Vägra-gå-position. Sen står hon där... Idag när vi va på promenad så kissa hon o bajsa hon precis utanför tomten, sen sprang hon in igen... Så va de med den promenaden...
Idag kan jag lova att jag ångrar bittert att jag inte köpte de där regntäcket som jag stod och tittade på igår... Och anledningen till att jag inte köpte de var egentligen urlöjligt.... De va felfärg... Men men... Nu ska ja kolla om de finns så man kan beställa ett regntäcke.... Funderar på om man kansek kan sy om sin egen gamla regnjacka ;) De skulle visserligen vara rätt kul... :)

Äsch jag får se...

Nyss när jag var ute, så kollade jag bort mot vattentunnan... Den va proppfull! Vattnet rann över. Men som den "ekonomiska- miljömänniskan" jag är *harkel* så tömde jag över vattnet i en stor tvättkorg.. Eller tvättkorg va de väl egntligen inte.. de va lixom ingen korg.. Sen fyllde jag även på alla vattenkannor och burkar ja hade. Allt för att¨återanvända det. Jag ställde även ut tomma hinkar och mina gamla drivhus för att få dom fyllda med vatten :D



Lite nördigt kanske, men de e både ekonomiskt och miljövänligt!




Det absolut bästa med detta är att jag slipper dra ut vattenslangen för o vattna... Det är bara fruktansvärt jobbigt tycker jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0