Allt i mina fönster växer så de knakar!

"Nuu grönskar de iii Sandras hus, nu blommar allt upp.... " :D Melodi: Nu grönskar de :D

hahaha

Nu vill ja att de ska bli varmare ute... Speciellt på nätterna... Ja vill plantera ut mina saker ut i växthuset....
I helgen ska vi fixa min planteringslåda som jag ska ha i växthuset. Vi ska även åka till Gnesta till glasmästaren och fixa 2.5 st växthusfönster...
Vi ska även hinna med och städa.. Vi har ju samfällighetsstädning...  A eller vad de heter...

Nu har jag tagit kort på allt ((nästan)) som växer i mina fönster, de går såå galet fort!


Chili.. Jaag har 3 krukor med sån.. Fick ju göra ett nytt försök, då dom första inte ville komma upp... Jag tror faktiskt att jag råkade vattna ihjäl dom.. Men som tur va fick ja nya fröer av Carola..
Varken jag eller Anders använder oss av chili när vi lagar mat.. Så de är mest för att de ska bli lite färgglatt i växthuset.. Dessutom e de ju kul o se om de blir nåt ;)

Paprika... Dom har jag 4 eller 5 krrkor av... Mamma ska få nån kruka :)
Dom förerna tog jag från en gul paprika... MUMMA!


Ruccola... Den fick byta fönster då den nästan brändes ihjäl :) Men den växer så de knakar.. Finns de nåt godare än ruccola??


Basilika... Jaa jag vet att man kan köpa färska sånna o plantera ut.. Men de är så kul o exprimentera och se om de kan bli nåt :D


Succini.. Dom har blivit bauta bigga o vill inget hellre än o flytta ut snart..
Sån ska mamma också få.. De bästa med dom är att dom inte ska stå i växthus :D


Gurkorna. DOm har också blivit stora och taggiga... :)
Jag hoppas de kommer några gurkor på dom, för jag har lovat min pappa att han ska får hemmaodlade gurkor av mej :D

Sen har jag sått några blommor...


Här är Aster.. Dom påminner lite om garbera :)


Tagetes... Standard blommor.. Ja gillar dom inte så himla mycket, men men.. Dom ska få hamna i mina altanlådor sen...

Ja fick ännu fler frön som jag ska plantera i helgen... Mest blommor, men även dill :D Kul!

Jag begöver stora krukor som jag kan ha på trappan till baksidan.. Jag vill ha massa blommor där :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0