Bajsdag!

Hemsk dag!
Det är sällan jag ogillar mitt jobb. I vanligafall verkligen älskar jag mitt jobb.
Barnen är underbara och kollegorna är fantastiska.
Men idag. Idag var rentavsagt en helvetes dag!

Det hela började med att jag försov mej. Jag han inte äta frukost och hade bara 10 minuter på mig att fixa iordning mej. När jag väl sitter i bilen ute på motorvägen tar de nästintill tvärstopp. Då är det vägarbeten som pågår.
Jag fortsätter köra. Det går sakta. Knappt 70 km/ h. Men jag biter i de sura äpplet och ser fram emot att få träffa de glädjespridande barnen.

Dagen rullar på. Utomhus såklart då jag nu arbetar på Ur & Skur. Det ösregnar och jag fryser om fötterna, trots mina jägarstrumpor, och jag känner hur hungern flyger fram och slår ner som en blixt i en tom mage.
Inget att göra åt. Dricker ytterligare en halv kopp kaffe.

Sen dags för morgonmellis. Yes! Äntligen kan en liten macka få slinka ner i magen.
Kollegan fick då sin blixthuvudvärk, och ber om alvedon.
Då jag är de vandrande apoteket sprang jag ner till väskan där jag hade dom liggandes.

Huvudvärken försvinner inte och jag kör ner henne till vårdcentralen. Där fick hon en tid 10.15. Klockan va då 09.55. VI åkte tillbaka till jobbet där hon hade glömt sin plånbok. Sen tillbaka.
Jag satt ute i väntrummet och väntade.

Då kommer hon gåendes, och säger: - Jag måste åka iväg med ambulansen till sjukhuset.
VA?? Nähää du skojar.
säger jag och blir då inkallad till läkaren.
Där sätts det kanyler och blodprover tas. Ambulansen var redan bokad. Jag fattade inte att allt var på riktigt. Hennes blodtryck låg då på 240...
Jag sprang tillbaka till bilen och hämtade hennes ryggsäck.

Sen visste jag inget mer.
Jag åkte tillbaka till jobbet och fixade med stängning, och berätta för kollegor.

En ovis väntan innan jag hörde nåt från henne. Sen strax efter 15 då ringer hon och berättar att hon är inlagd. Magnetröntgen visade ingenting, men blodtrycket var fortfarande skyhögt.

Hon skulle höra av sig imorn hur de gick och hur de blir.

Mitt i allt var barnen med vilda än tama.
Jag slet mitt hår, och förförsta gången sen jag började där kände jag bara  Nää faan! Nu skiter jag i de här! Nu drar jag!
Men de gjorde jag inte. Jag var kvar. Jag var lugn med den inre stressen. Jag var till och med kvar längre än min egentliga tid. Visserligen bara 10 minuter. Men ändå.

Nu är jag äntligen hemma!
Jag älskart! Jag har startat pannan och ska snart börja med maten. Anders är iväg till tippen för att kasta allt skräp.

Hoppas eran dag varit mindre häktisk än min...


Kommentarer
Postat av: Britt Inger

Dagens hjälte <3 Ibland (ofte) blir det inte som man tänkt sig! Hoppas morgondagen blir bättre. Själv ska jag jobba första dagen efter mitt akutintag på sjkh förra veckan - akut blindtarmsinflammation. Kram BI

2010-10-19 @ 18:48:11
Postat av: Tilla

Låter inte som den bästa dagen! :/ Hoppas morgondagen blir lite bättre. :)

2010-10-19 @ 20:32:32
URL: http://tillaandersson.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: Jag väntar också på att hemmafruarna ska börja :)



Jag ska gå programmet i 3 ½ år och det här är min första termin, så det är ett bra tag kvar :)



Vad ska du plugga efter komvux då? :)

2010-10-19 @ 20:37:07
URL: http://carro91.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Jag brukar faktiskt inte köpa skor på barnavdelningen då jag har storlek 38-39 men nu passade ett par 37:or :D



Trivs man på jobbet är det ju inga problem, men det är klart kanske inte är kul att vara på samma ställe hur länge som helst.



Usch vilken jobbig dag du har haft. Du måste vara helt slut nu. Hoppas morgondagen blir mer glädjefull.

2010-10-19 @ 21:16:06
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Therése

Kära kollega! Jag är också helt slut efter dagen ute i hällregn, promenaden hem med trötta barn tog också en evighet. Tänker på I, hoppas de kan hjälpa henne på bästa sätt! Och du, imorgon är en annan dag. Då andas vi lugnt och ler mycket så kan vi nog rycka upp oss. Så blir säkert också barnen lugnare och gladare... Styrkekram från Therése

2010-10-19 @ 21:22:29
URL: http://mychoice-tess.blogspot.com/
Postat av: neli

haha vilken härlig bild :D love it.



mjo lärare kan vara kul ibland men inte alltid hehe. det är väldigt tufft. och speciellt med den åldern som jag pluggar för.. jag är nog mer för mindre faktiskt. känner mig rätt tveksam för just såna mer äldre hehe.



haha, shit va du typ en lärares mardrömselev eller? :O haha.

hoppas att du haft en bra dag.

kram på dig

2010-10-19 @ 21:22:47
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.tycker du ska kolla upp det så du får reda på om det är ofraligt(vilket det säkert är)men bättre än att gå och fundera på det...



vilken jobbig dag det låter som om du haft...hoppas du fått vila ut dig ikväll och att din onsdag blir bättre =)

2010-10-19 @ 21:43:14
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Roligt att du gillade mina bilder och tack för tipset, ska spana in sidan. :)

2010-10-20 @ 00:09:32
URL: http://avogueidea.blogg.se/
Postat av: Micke

sv:

Se där, fler än jag som har mycket att göra. ;-)

Det är totalt 3 kortfilmer jag deltar i denna vecka.

En i senaste helgen som jag arbetat med tidigare, men som vi haft ett uppehåll med ett tag och 2 nya filmer nu idag och till helgen. Mycket tid, men skitkul!

2010-10-20 @ 00:10:09
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: jennie

Fy va jobbigt!!! Hoppas det blir bättre imorrn!!!

Själv har jag sovit hela dagen... jobbar ju nu hela natten!!

har hört massa bra saker om det spat!

Hahah du finns i min favvo lista oxå!!

=D

hoppas din kollegas blodtryck blir lägre snart!!

Kram

2010-10-20 @ 03:02:04
URL: http://boobee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0