Då jag var en tuffing... Idag ångrar jag mej

Jag känner mej trött och en smula irriterad. Egentligen vet jag inte varför jag är irriterad...

Jag vill börja plugga. Ja, de blir ju inte på nån högskolenivå direkt :) Nää snarare komvux.
Jag ångara så himla mycket att jag inte skärpte när jag gick i gymnasiet. Fan de va ju bara 3 år.
Men de gäller att vara efterklok. Jag kommer aldrig glömma att mina föräldrar då sa att jag skulle ångra mej när jag blev äldre. Pyttsan tyckte jag som den "tuffing" jag var.
Idag, massa år senare ångrar jag mej bittert. Varför? De va ju bara 3 år. Då tyckte jag 3 år var en evighet!

Men men, man kan ju inte se tillbaka, o va bitter för hur man var då.

Jag hade de iaf bra, och prioriterade vännerna före skola. Dom vännerna jag fick då, är dom vännerna som ligger mej närmast om hjärtat idag ♥

Men jag har tänkt att om jag börjar plugga nu, matte A och engelska A, på distans. Då borde de ju gå ihop med att jag jobbar 100%. Visst de gäller att ha självdiciplin. Har jag det? Jag är rädd för att den sortens diciplin försvann vid förlossningen.
MEN när jag pluggade till barnskötare, då hade jag väl en rätt bra självdiciplin? De var ju kul och nåt jag verkligen ville.
Om jag nu verkligen vill plugga matte och engelska så borde väl självdicilpinen finnas?

Äh tåls att tänka på. Men snart e jag ju för gammal för att plugga. O den dagen jag får en tillsvidaretjänst på en förskola? Så vill jag ju plugga upp mej till förskolelärare, men då MÅSTE jag ju ha betygen från gymnasiet...



Btw..


Mohahahaha :D Kul tycker jag!

Kommentarer
Postat av: M I C A E L A

sv: Tack =)



Jo jag är redan medlem!

2010-10-13 @ 19:52:58
URL: http://micaelalindgren.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.precis så har jag det oxå...det är ju samma med barn dom blir som man uppfostrar dom...



shar pei har klassats som kamphund i sverige och varit förbjuden...tror dock inte det är en av dom raserna som är förbjudna i dk nu..

2010-10-13 @ 20:49:26
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Tessa- Mathilda och Melvins mamma

Härlig blogg du har!!!:)

2010-10-13 @ 22:34:59
URL: http://tessa84.blogg.se/
Postat av: Jennie

Va kul med så många besökare...

Nemo är kanske den bästa barnfilmen ever!!

Min kompis va riktigt sjuk... hade svåra psykoser... fick medeciner som inte hjälpte... Men trode aldrig att han skulle göra det..

Glömde berätta att jag oxå har några dammråttor och dom har fåt barn... jätte många!

Känner igen det där med skolan... gymsniet va jag såå skoltrött... gjorde ett halv dåligt jobb hela tiden. Och nu massa år senare får man igen det... men hur tror dom man ska orka plugga i 12år?? det är föör mycket när man är så ung..



Det är bara att överraska din kille med en kisse bebis... det gjrde jag med ena katten.. Han va inte såå glad då, men nu älskar han den katten!

=)

2010-10-14 @ 01:54:21
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: Jessica

Vill du att jag ska följa dig via bloglovin?

Ge mig en kommentar på min blogg om varför jag borde göra det. Så gör jag nog det :)



Kram

2010-10-14 @ 13:15:06
URL: http://adorablebitch.blogg.se/
Postat av: nadia

jag pluggar också komvux just nu på distans. Jag har ingen som helst diseplin, men det funkar skitbra ändå. Tror inte det är några problem att få tiden att räcka om du pluggar kursen hemma. Man behöver inte lägga ner mycket tid alls :) Men om du vill plugga vidare sen så kolla upp vilka ämnen som räknas som kärnämnen. Från och med iår är det väldigt många kurser som har som krav att man ska ha pluggat samhäll och matte B.

2010-10-15 @ 22:31:15
URL: http://www.prinsessanadia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0