Min rhododendro knoppar nu...

Det har hänt nåt märkligt med min rhododendro buske... Den knoppar nu!?

En mamma på mitt jobb är "trädgårdsmäster". Jag frågade henne om de verkligen va normalt. Hon tyckte att det var väldigt konstigt då den är extremt känslig mot kyla...
Hon sa att de kan vara att den trivs väldigt bra just där.

Undrar om knopparna kommer att slå ut? :)



En annan sak som har hänt i min rhododendro är att det har kommit dit en träd. Mitt i ena busken växer de nu ett träd. Självklart ska vi ta bort de.
Undrar vad de är för träd...


Det kanske inte klassas som ett träd just nu, men om nåt år så är de garanterat ett träd... :)

Kommentarer
Postat av: BI

På förskolan har vi blommande jordgubbsplantor samt gröna omogna jordgubbar. Tiden är ur led!

2010-10-31 @ 17:47:39
Postat av: Carola

Vilken konstig trädgårdsmästare, våra Rodedendron har alltid knopp på hösten och har alltid haft det ända sen jag var liten.....

2010-10-31 @ 17:48:06
Postat av: BI

angående Rhododendronknoppar på hösten - så brukar de och även lövträdens knoppar göra sig redo för att spricka ut på våren. Men jordgubbarna har jag fortfarande inte sett jordgubbar blomma o få bär så här års!

2010-10-31 @ 17:48:29
Postat av: Anita

Min rhododendron har alltid knoppar på hösten men slår inte förrän på våren.

2010-10-31 @ 17:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0