Så ung, så trakiskt!

Jag kan inte sluta tänka på de här med Marcus Jannes 21 år från Järna.
Han tog sitt liv, allt visades i direktsändning via flashback.org

Jag har suttit och läst tråden som han startat, men inte öppnat någon länk. Jag har inget behov av att se sådant.

Jag blev väldigt illamående och upprörd av att läsa en del kommentarer.
Folk manade honom att ”göra det”. En del frågor som ”Har han gjort det än?” ”Är han död nu?”
Du kommer aldrig våga, du är för feg.” , "Är det långt kvar? Jag ska åka och jobba snart nämligen." En som skrev "Dumfan strypning är inget nöje, har du ingen bil, koloxid äger".

Han (Marcus) har verkligen läst alla inläggen, då han även svarat på dom.

Han skriver: "Jag är en kille på 21 år. Jag har ett bra liv, pluggar i min egen takt, egen lägenhet, bra inkomst från försäkringskassan (aktivitetsersättning + bostadstillägg). Har aspergers syndrom / högfungerande autism.
Är överdrivet sårbar (känslomässigt)... Har rätt dålig social förmåga vilket gör mig till en något ensam person.
Tycker att jag har haft en bra uppväxt trots mycket krångel i skolan.
Makes no sense att jag vill ta livet av mig? Nä jag vet."



Det skrevs om att det skulle vara fejk, att han skulle vara ett troll. Det var inte fejk!
Hur faan är folk funtade egentligen? Sitta och mana nån att ta livet av sig!
Visst fanns där en del kommentarer om att han inte skulle göra det. Men de var en bråkdel av alla dom som fanns där. En del skrev att dom borde ringa polisen för att försöka stoppa det.

Var han verkligen 100% säker på att det var de han ville?

Vid ett tillfälle skrev han:
”Börjar känna att jag håller på och ändra mig om jag vill ta livet av mig, så jag får skynda på mig lite…” 

Var det tveksamhet ändå?

Klockan 13:13 så skrev han sin sista post ”alright lets do it”.

Jag undrar om dom som suttit och uppmanat honom att "Göra det" har ångest idag. Jag hoppas att dom kommer ha de resten av sitt liv.
Visst han hade kanske gjort de utan uppmaningar. Men det är inget man vet.

Jag tycker att det är förbaskat tragiskt och sorgligt att en så ung människa ska behöva ta sitt liv för att man inte orkar mer.


Jag sänder mina tankar till vänner och familj! ♣

Vila i frid!


Bild



All denna text kommer från mina egna tankar och citaten är hämtade direkt från hans tråd på flashback.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha. Jag tycker de är bra att du är så tydlig i din text om vart du har hittat denna info. Då behöver inte alla tröga människor som jämt komenterar dina texter fundera mera. Skönt för dom, dom kan slappna av nu. Omtänksamt av dej. :)

2010-10-12 @ 20:44:50
URL: http://Www.finest.se/hannapannaplutt
Postat av: sanna

Ja, fy.... =(

2010-10-12 @ 20:54:44
URL: http://gadh.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.vad tycker han/ni om att göra då? om jag nu ska hjälpa med ngn idé =)



och det blev operation men vi är många som ska hjälpa med att passa hunden =)



läste precis ditt inlägg och jag mår allvarligt dåligt av det,kan inte fatta hur folk fungerar som uppmuntrar honom även om dom trodde det var "på skoj" usch usch usch så hemskt!

2010-10-12 @ 21:03:54
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: fiffi

sv: tack för tipsen (:

2010-10-12 @ 21:15:55
URL: http://linander.devote.se
Postat av: Erika(jyringen)

sv.håller med människor är störda! tur det inte gäller alla i varje fall



så får du väl bara bjuda honom på en mysutflykt hemma då men ngt härligt att dricka å ngn god mat =)



jo jag är glad att det är fler som kan hjälpa med hunden för det är mkt arbete..

2010-10-12 @ 21:44:20
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Britt Inger

Engagerat och fint skrivet Sandra. Det är så sorgligt så mitt hjärta brister. På mindre än ett år har jag upplevt 3 självmord på väldigt nära håll. Är förkrossad! Kram BI

2010-10-12 @ 21:46:40
Postat av: sandra

hahaha jaa Hanna visst e de så :D Jag är rätt omtänksam av mej.. Slipper förhoppningsvis spydiga kommentarer ;)

2010-10-12 @ 21:48:18
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: sandra

Tack Britt- Inger" Det var fins sagt.

Usch vad sorgligt!

Massa kramar till dej!

2010-10-12 @ 21:49:42
Postat av: Erika(jyringen)

sv.du kan ju bränna en cd med era favvo låtar och så tända en massa ljus osv..=)



jo jag har haft hund tidigare så jag vet precis hur mkt arbete det är..och dyrt är det oxå...vad har ni för hund? =)

2010-10-12 @ 21:54:19
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.jo dom är förbjudna alltså att skaffa valpar har man en sedan tidigare så ska dom gå i kort koppen och ha munkorg när dom är ute..dåligt tycker jag..har själv haft shar pei =)

2010-10-12 @ 21:58:54
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Har bara sett ett enda avsnitt av Desperate Houswifes och tyckte inte det var bra. Så jag är en av de får kvinnor som inte tycker om det (:



Aa är ju värre om han inte har några direkta intressen inget. Inget han tycker om särskilt mycket då? Jo är ju lite skillnad. Men eftersom jag bor i Gbg tycker jag att en weekend i Göteborg låter som en bra idé :D



Usch det du skriver om är verkligen så hemskt. Förstår mig inte på människor alltså.

2010-10-12 @ 22:06:47
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Jennie

När jag hörde detta så blev jag såå.... finner inga ord, Allt är bara såå fel!!! Man gör det inte öppet på nätet... man gör det inte alls! Och vad det gäller dom som peppa han så hoppas jag oxå att do mår piss, på riktigt!!! Mina tankar till hanns vänner och familj!

R.I.P

Har såå svårt för detta... En vän till mej tog sitt liv för inte så länge sen... Jag kan inte förstå varför..



Katterna på bilden heter (från v till h) Rocky, LiiLoo och Atlas... dom är bebisar som min katt Nova fick, vi har kvar LiiLoo. dom andra har flyttat. Sen har jag en till han heter Hector.. dom dyker upp i bloggen dåd och då... sen har jag ju en dvärghamset oxå, får ju inte glöma henne... Japp bor i ett zoo typ!



Vad heter din kisse??

2010-10-13 @ 02:00:53
URL: http://boobee.blogg.se/
Postat av: Klara

Angående spydiga kommentarer.



Att du blivit övertydlig me var din text m.m. kommer i från måste tyda på att du tagit åt dig av "spydiga kommentarer".



De är dock en tragisk händelse de du skrivit om.

2010-10-13 @ 12:34:42
Postat av: Sandra

Jag vet inte vad du tycker. Men jag tycker inte att det är speciellt kul att få spydiga kommentarer av nån som inte ens har stake nog att kunna stå för vem den är.

De är ju trots allt MIN blogg! Inte att förglömma!



Ja var väldigt trakiskt.

2010-10-13 @ 18:43:40
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Cerise

så jävla tragiskt... många av mina närmaste vänner kände honom och det va en av mina vänners bror. tragiskt. och förstår inte hur folk kan vara så respektlösa, som att uppmana honom till att skynda sig när han själv tvekar plus att någon lagt ut videon på youtube... anmälde direkt! usch, skäms ju fan för folket.

2010-10-14 @ 22:54:22
URL: http://finest.se/cerisecatarina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0