Världen trevligaste människa från Folksam!

Det blir ingen datortime idag heller. Jag orkar bara inte.
Idag ringde en av de trevligaste personer jag någonsin har hört. Hon hette Lisa och ringde från Folksam.
Vi prata i ca 40 minuter. De kändes nästan som att prata med en kompis i telefon :) vi prata bl.a. Om hundar. Hon hade en amstaff/ pitbull.
Fast de va ju intr därför hon ringde. Egentligen ville hon prata med Anders, men när jag sa att de är på mig försäkringarna står så blev det mig hon pratade med. Dessutom e ju vi gifta ;)
Vi bestämde att vi skulle flytta hun och bil från If till folksam. Det skulle bli jättemycket billigare för oss. Bara försäkringen på huset kommer bli nästan 2000 kr billigare per år!! Woohooo!
Jag berätta även att jag inte har riktigt koll på vad mina försäkringar gäller. Hon gick då igenom det. En riktigt bra sak var att jag har en arbetslöshetförsäkring, vilket jag absolut inte hade en aning om!! Perfekt ju! Jagsom bara får vikariat som barnskötare.
Direkt efter att vi la på letade jag upp alla papper från akassan som jag fått sen april 09. Då jag började med akassaerkättning. Fram tills nu. Jag hittade ALLA papper utom det från maj nu iår.
Jag blev glad över att jag alltid sparar gamla papper. Flera gånger har jag tänkt: Äh vad ska jag ha dom till? De e väl bara att kasta.
Men nånstans har jag ändå haft de på känn, att de säkert kommer till användning. Och nu gör dom ju det!! Dessutom är dom pengarna skattebefriade (??) heter de så? Om jag förstod henne rätt. Bra!
Så nu ska jag bara kopiera dom för att sedan skicka in dom. :)

Idag var vi även ute i skogen med zina. En annan skog där vi gick 1 gång förra året. Vi hittade varsin Ica- kasse full med svamp. Nu står dom nere i jordkällren i väntn på att bli rensade. Mot slutet gav vi upp. Vi suckade varjegång vi hittade svamp. Men ack så gott det är!! Vi kommer återigen ha hela frysen full under vintern.
Nu känns de som att det kryper på hela kroppen på mig. Jag ska snart hoppa in i duschen.
En sak som är lite av ett under för mig är att jag inte haft en enda fästing på mig iår!! Jag trodde ja hade en förut, men de va aldrig nån :)

På söndag är de ju dax att rösta. Jag ska rösta på socialdemokraterna som alltid. Jag gillar dessutom Mona. Vet egentligen inte riktigt varför. En sak e iaf säkert. Jag gillar INTE varken Fredrik eller moderaterna! Usch!
Jag har tänkt att jag sjukke piströsta, för att inte vara alltför fast i att vara hemma. Men det blev aldrig av. Dessutom älskar jag att vara hemma så de är ju inte alltför jobbig o inte åka bort... ;)

Nää nu ska jag kolla lite på tv med min man. Hoppas ni har en toppen kväll!

Kommentarer
Postat av: Britt Inger

Vad mycket bra saker som hände med ditt samtal med Folksam - det låter ju jättebra med billigare försäkringar. Alltid bra att samla alla försäkringar på samma Försäkringsbolag, det lönar!

Jag är också en "röding" - ha en bra helg du o gubben också Kram BI

2010-09-17 @ 22:05:53
Postat av: Britt Inger

Vad mycket bra saker som hände med ditt samtal med Folksam - det låter ju jättebra med billigare försäkringar. Alltid bra att samla alla försäkringar på samma Försäkringsbolag, det lönar!

Jag är också en "röding" - ha en bra helg du o gubben också Kram BI

2010-09-17 @ 22:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0