Underbart väder!

Åhh vilket härligt väder de har varit denna helg! Jag älskart! Tänk att lite sol och värme kan få en på så bra humör! De ska tydligen vara sånt här väder resten av veckan! Lycka!
Dock har jag fått en förkylning som heter duga! Mina öron värker, halsen är svullen och gör ont och näsan rinner samtidigt som den är täppt. Not fun!
Tidigare idag trodde jag att de var pollen som jag kände av, jag brukar ju vara skapbligt allergisk, men (peppa peppar) Så har jag inte gjort de än.. Men så kom jag på att jag har ju haft ont i öronen i 1 vecka och ont i halsen i 2 dagar så nu är jag säker på att de är en förkylning som är på ingång..

Idag har vi krattat hela gräsmattan... Eller iaf på storsidan.. Kapat lite grenar här och var och jag har kört med lövblåsen som jag för övrigt tycker är skit... Helt värdelös! Dessutom fick jag en blåsa i handen...

Vi har även haft massa besök här idag.. Den ena har avlöst varandra :) Riktigt trevligt!
Först kom Björn med mc:n. När han hade varit här ett tag så kom mina svärföräldrar. Vi fikade. Anders och hans pappa plockade fram utemöblerna medan jag och Björn satt på ljugarbänken och snackade skit.

15 minuter efter att Björn åkt kom Tobbe med sin mc. Han gick husesyn medans jag planterade om en heldel växter... Och då är jag långt ifrån klar... Suck! De är de tråkigaste med planteringen..
Nu är alla våra fönster fullproppade med gamla (urdiskade) mjölk och youghurt förpackningar... Även ett antar plastkrukor...


I gäst/barnrummet

Kök

ena fönstret i vardagsrummet...
Jag längtar tills allt kan flytta ut i växthuset och i pallkragarna!

Juste! Jag började morgonen med att plantera ut mina hyasintlökar. Jag vet att de är en aning sent, men de gör mej ingenting. Nu sitter dom iaf till nästa vår ;)
Dom har stått nere i jordkällaren sen i julas. Dom har inte fått varken ljus eller vatten, och ändå har dom lyckats blomma där nere! Iaf en av dom.. Dom andra var gröna och fina och såg riktigt fräscha ut!


Guud vad mina tulpaner och påskliljor växer! De jag fasar för är att rådjuren ska ta tulpanerna.. Dom har ju en viss förkärlek för sånna... Och jag vet hur förbannad jag kommer bli om dom är borta en dag... Jag kommer bli så arg på mej själv att jag inte satt för nåt där...
Men men... Jag ska... Sen

Påskliljorna

Tulpanerna!
Visste ni att tulpaner aldrig slutar att växa? De är därför dom kan bli så otroligt långa när man har köpt för att ha i vas.

Hoppas att ni haft en toppen helg! Det har iaf jag haft!


Kommentarer
Postat av: Micke

Oj då! Riktigt aktivt trots förkylning! :-)

En massa MC-besök låter ju kul! :-D

sv:

Ja, objudna gäster är ingen hit, men det kom inga sådana här igår. Allt gick bra och huset stod kvar när vi kom hem.

Tänka sig! :-)

2011-04-17 @ 19:55:42
URL: http://loveliferock.blogg.se/
Postat av: Sasha

Vi har kanonväder här också :)



sv; Ne, han ville skämma bort mig lite, så därför blev det god mat, tårta, present (visar den senare idag) :)

Gårkvällen var underbart mysig den med :)



Hoppas du får en kanonfin måndag :)

2011-04-18 @ 11:22:16
URL: http://sashas.se
Postat av: prinsessanadia

Idag har vi sjukt fint väder här i Göteborg. Med vädret kommer också humöret, man blir så fruktansvärt glad :) Att jag sen precis fick reda på att jag får MVG i slutbetyg på min Samhäll B-kurs kan också ha att göra med humöret ;)

2011-04-18 @ 11:27:45
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: Anna Katana

Haha ok. Nej men det blir ju inget kul heller om man känner stress och sådär. Och som sagt man skriver ju mest för sig själv och vissa saker är ju bättre att skriva i en "vanlig" dagbok. Jag har faktiskt en dagbok hemma fortfarande som jag skriver riktigt känsliga saker i.



Önskar att jag hade lika gröna fingrar som dig, men jag kan ingenting. Haha :D

2011-04-18 @ 11:44:46
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Åsa

Tänk vad mycket lite sol kan göra för ens humör? Man blir gladare så fort den kikar fram, eller hur? :)

2011-04-18 @ 12:22:18
URL: http://asahoffman.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja vädret är helt underbart !

2011-04-18 @ 14:56:30
URL: http://Nathalieolsson.bubbleroom.se
Postat av: Anna Katana

Haha ok! :D

Jag brukar knyta banden bak på ryggen när jag badar. Men ditt förslag var ju bra när man bara ligger och solar (: Vill ju inte bränna efter banden, är inte särskilt snyggt.



Har du haft en bra måndag?

2011-04-18 @ 17:06:11
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Sasha

sv; Älskar att äta frulle! kan sitta i en, två timmar, hehe ja alltså om det är bra väder eller om man har trevligt sällskap :)

Bortskämd är även bra att bli, hehe, jag har blivit det väldigt mycket i min uppväxt, så för micket kanske inte är så bra, men jag har lärt mig ta lite ansvar ändå och inte bara låta andra fixa åt mig.

2011-04-18 @ 17:41:31
URL: http://sashas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0