En tår i ögonkanalen

Vi har ju haft ett problem med gamla husägarens katt.. Dom lämnade bort den till ett par som bor lite längre bort.. Men eftersom den har bott är i 10 år, så hittar den ju lätt tillbaka. Och så har det varit.
Vi har kört hem katten, som heter Snövit, ett ex antal gånger. Men ändå kommer hon tillbaka.
igår var jag nere och pratade med han som äger Snövit nu. Vi kom fram till att jag skulle ringa dom som hade henne förut.
Sagt och gjort.

Imorn kommer han och hämtar henne, för att sedan åka till vetrinären och avliva henne. :'(

Vi kan ju inte ta hand om henne, eftersom vi redan har en ((kattilsk)) katt. Hon tycker inte m andra katter..
Så det är för hennes egna bästa.
Så idag så gav jag henne mat. Vi fick provpåsar från Agria och från wiskas.. Dom fick snövit.. Då vet jag iaf att hon inte är super hungrig när hon dör....

Finfina katt...


Kommentarer
Postat av: anna-karin

åh !! :'(

2009-09-24 @ 18:45:27
Postat av: Yvonne

Du kan ju tänka dig hur det kändes när ja hade farmor i släptåg också...

Stackars Snövit, där ute behövs det väl katter, finns det verkligen ingen som kan förbarma sig?

Hoppas du får jobbet :)

Kram

2009-09-24 @ 20:47:55
URL: http://evonns.blogg.se/
Postat av: G

Tycker att det låter lite väl drastiskt att avliva katten. Är det ett så stort problem??? Den har kanske +/- 8 år att leva. Skulle inte kunna leva med mig själv om jag bidrog till att avsluta en annan varelses liv. Låter som att katten har ett toppen liv där den får gå ute i naturen. Er katt kanske lär sig acceptera den. Skulle ALDRIG gå med på att grannen avlivar den! Kan hålla med om att det är en arg ton i detta inlägg. Men jag vill komma med lite konstruktiv kritik. Mitt förslag är att försöka ett tag till. Ni har ju ändå inte bott där så länge.

2009-09-24 @ 21:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0