Min katt har fått utegångsförbud på obestämd tid..

Härom dan när jag pratade med Hanna i telefon, så sa jag att jag tyckte de va så skönt att Doris aldrig kommit hem med nåt djur.
Idag önskade jag att jag höll käften om det.

När jag och mamma stod i köket och lagade mat, ropade pappa.
- Doris har fångat en råtta. Eller neeej en fågel e de ju.
Jag i panik:
-Men ta bort den! Skynda dej då! Hon får inte ha den!

Pappa tog bort fågel och kastade den i skogen. Det var en fågelunge.

Egentligen ska man ju berömma katter när dom kommer hem med vidriga döda djur. Men jag kunde inte.
Nää istället gav jag henne utegångsförbud på obestämd tid.



Hon sprang in med fågelungen i Zinas bur där hon tänkte kalasa på den.
Men pappa hann före.
Doris har sprungit in och ut i buren och letat efter fågeln..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0