Läkarbesök i Gnesta och en chockrosa pelargon

Idag har jag varit i gnesta.. Eftersom de inte är allför ofta jag är där så passade jag på att ta med mej mitt ena fönster till glasis för att få spegelglas insatt... Dock kommer de bli svindyrt... Men jag hoppas att de är värt de ;)

Jag åkte även in på hemköp och köpte peacemärken och potatis... Där hade dom även pelarginen Mårbacka för endast 79 kr. Men jag höll på att kissa på mej så jag hann inte köpa med mej nån...
Efter hemsköpsbesöket var jag tvungen att sticka in på Statoil för att pissa!
Sen vidare till vårdcentralen som jag knappt hittade till... Men efter att blivit utskrattat av 2 medelådersmän för att frågat efter vägen hittade jag fram.

Där träffade jag en supertrevlig läkare! Han kollade örionen, halsen och lyssnate på lungorna. Allt såg och lät bra! Även sänkan skulle testas och den var också bra... Jag har nåt virus som ska väntas ut. Han gav mej rådet att vara hemma resten av veckan för att vila ut de.. Då med tanke på att jag jobbar på förskola...
Jag fick cocilana utskrivet.. Huu ryser bara jag tänker på de... Tål ju lixom inte morfin utan spyr ju då som en gris... Men men... De kan de ju kanske vara värt för att inte hosta ihjäl sig... Eller? Jag ska ta den (enligt honom) 3 gånger/ dag.. Men jag kommer ta endast halva dosen innan jag går och lägger mej.. Blir ju dessutom hel lullig av den....
Läkarvården i Södermanlandslän är mycket billigare än i Stockholmslän.. 150:- VS 300:- :)

Efter läkar besöket var jag tvungen att irra runt efter ett apotek... Jag har ju verkligen nollkoll när de gäller Gnesta... Så jag ställde bilen vid ICA och tog mej en promenad för att hitta apoteket.. Jag hittade de!

Sen var de dax att bege sig hem... Men jag var tvungen att köpa sättpotatis så jag svängde in på trädgårdsaffären. Dock var inte infarten där jag trodde... Så jag körde över trottarer :D hahaha kan bara tänka mej hur bilen bakom reagerade när jag körde in där :D
Jag hittade mina sättpotatisar och fick även några sättlökar av hon som jobbade där... Jag passade även på att köpa en pelargon från farmor.. Jag fick ju ett värdecheck av farmor när jag tog körkortet (för 2 år sen) Hon ville att jag skulle köpa en pelargon. Så idag hittade jag en finfin chockrosa som fick följa med mej hem.


Bilden gör den inte rättvis då den verkligen är CHOCKROSA!

Kommentarer
Postat av: Erika(jyringen)

sv.här har det i varje fall spelats non-stop i några timmar nu(han) å jag har datan..mohahaha :D



bra att du hittade både till läkare å apotek :)

2011-04-19 @ 19:44:26
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Marina

Mårbacka pelagonen kommer från Mårbacka och selma lagerlöf här i Sunne :-)...

Hoppas att du blir bättre snart iaf.

2011-04-19 @ 19:48:42
URL: http://bohlinmarina.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.u lucky girl :P

2011-04-19 @ 20:11:53
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Anna Katana

Jag är bara så rädd för att tappa hela bn när jag badar då. Har nämligen hänt mig en gång :D Undrade varför alla kollade med stora ögon för jag märkte inget själv först. Haha.



Skönt att det gick bra på läkarbesöket. Mindre kul med medicinen bara. Är glad att jag sluppit ta cocilana för ha hört många som inte reagera bra på den. Och morfin gör helt klart en snurrig.



Tycker blomman är mycket fin trots att den inte gör rättvisa på bild.

2011-04-19 @ 20:54:50
URL: http://annakatana.devote.se
Postat av: Sasha

Skönt iaf att det såg bra ut även fast du måste äta cocilana.



sv; Tack så mycket! Blev helt förälskad i det, eller var det innan o så hade jag tänkt köpa det, men genom att de kostar en del så tänkte jag fundera lite innan, men så fick jag det istället :)

2011-04-19 @ 22:28:18
URL: http://sashas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0