Mitt 2008

Året som varit!

Året började med att jag fyllde 24 år och mina föräldrar och Anders föräldrar träffas förstagången hemma hos oss på Klockarvägen.. Jag såklart va ju min syrra och ANders systrar, Ullis och Maria med..
Vi köpte nya tempursängar och bokade våran resa till Thailand...
Året fortsatte sedan med jobb och ny kollega osv..
17 januari tar vi beslutet om att böra träna.. Nautilus Here We come... Aa typ..
23 januari fyllde mamma 50 år.. Men festen blev 26 janurai, då min syster fyller år.. De var första gången jag och Anders va ute i Nynäshamn... Aaa vi va på Telegrafen, eller skolfestlokalen som Anders kallade den...
Februari kom och vi firade Karins på hennes 60 års fest som hon hade... Massa god mat och god dryck.. Den kvällen fortsatte till Klubben..
Februari fortsatte med arbete, hockeymatcher och en sjukskrivning... Jag fick bröstmuskelinflammation i bröstet...
Alla hjärtansdag kom och då gick vi på handledarkurs för att jag skulle börja övningsköra med Anders...
Anders fyllde 27 år, 27 febrari.
19 Mars började vi våran nedräkning till Thailand... 2 veckor kvar....
1 April, samma dag som vi skulle åka till Thailand, gick jag hem från jobbet med 39°C feber och dyngförkyld... Inte allt för kul... Men fullproppad med alvedon, och nässpray började vi färden mot Arlanda....
I Thailand hade vi det alltför underbart... Bortsett från influensan och magjukorna vi drog på oss... 
3 april förlovar vi oss nere på stranden i Karon Beach... ♥
När vi kom hem från Thailand, blev jag riktigt riktigt sjuk.. Jag hamnade på sjukhuset och låg där över 1 vecka... 40°C feber, sprängande huvudvärk, prickig över hela kroppen och ont i lederna låg jag där... Kilona bara rasade av mej, då jag inte hade ätit på 1 vecka... Permisen jag fick helgen innan jag blev utskriven tappade jag synen på mitt ena öga... Läkaren sa att jag bara va ljuskänslig för att jag åt pencilinet... Jaja... Idag snart 1 år senare sitter jag fortfarande utan syn på höger öga... (( Dom håller på och utreder de för fullt)) Utskriven från sjukhuset blev jag =) De va en befrielse... Men jag hade inte mycket hull på benen... Jag vähde då 44 kg, och orkade inte ens gå...
Men mat och luft fick mej att piggna på  och jag blev frisk...
Maj kom och det blev Ösmomarknaden.. Jippie =) Strumpköpetajm.... =)
Midsommar kom, och det firade vi hos svärföräldrarna i Agdala.... Mysigt!
30 juni blev det busstrejk... Japp!
11 juli flyttade vi till vår underbara lägenhet... Då hade vi hållt på 1 vecka tidigare med att måla och så... Sen blev det namngivningsfest i Årsta, då Kristina och Johan hade det för sin lilla Hugo..
Sen kom den eftrelängtade semestern... Första veckan tillbringade jag med vänner... Men sedan åkte vi till Kramfors och hälsade på Bettan och hennes man, sedan fortsatte färden till KLUK... vi va där 1 vecka..
Semestern avslutade vi med folkrace i nynäshamn...
Augusti kom, jag sa upp mej från mitt jobb, 2 månaders uppsägningstid.... Jag hade fått ett annat jobb...
Augusti hade även med sig fördelsedagar, kräftskivor och andra fester...
September kom med svamp.. Då va vi ute som galna polacker och plockade flera liter...
Oktober började jag mitt nya jobb... Det blev massa tårar från det gamla...
November.. Ingergärds begravning va.. Farmor och Nisse kom och hälsade på mig i lägenheten.. Jag ramlade även och fick en kraftig stukning i armbågen....
December kom.... Julstök, och massa sånt... Julafton blev den absolut bästa dagen i mitt liv... När Anders frågade mig om jag vill gifta mej med honom...
Så nu är det bröllopsplaner som knakar i fogarna...

Imorgon är det nyårsafton.. Jag och min underbara sambo ska fira den i Enhörna... Hos Ullis och Stefans kompisar, Monica och Adrian.. Det ska verkligen bli jätte trevligt! Men som alla andra nyråsaftonar blir det relativt lugnt för mig... Då jag alltid fyller år dagen efter =)

Om bara ett par dagar är det ett nytt år... Och jag blir då 25 år.... Jag antar att jag inte kommer göra några nyårslöften, jag ändå aldrig skulle hålla nåt... Men som mål har jag och Anders att börja träna, oftare och mer allvarligt!

De va det! Ojj så långt det blev =)

GOYY NYTT ÅR PÅ ER MINA TROGNA LÄSARE!!


Kommentarer
Postat av: Sarah

hahah vad gullig du är "Bröstmuskelinflammation i bröstet.."

Och vafan, har du fortfarande igen syn på ögat? Trodde det bara var DÅ och att du typ var på en efterkontroll nu för nån månad sen för att kolla vad som hände. Fattade inte att det var så allvarligt.

På tal om allvarligt.. 2008 gick i sjukdomen och skadornas tecken för dig eller?? haha.



Jag har oxå skrivit en sammanfattning i min blogg.. men jag varnar dig, det är låååångt.

KRam och god fortsättning.

2008-12-30 @ 21:16:03
URL: http://aflikka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0