Abort är mord? - tyck till!

För ett par veckor sen när vi skulle åka till järna, åkte vi av motorvägen vid nykvarn. Där är en lastbil som ska åka ut på motorvägen.
Som vanligt sitter jag och fibblar med iphonen när Anders säger åt mig att kolla på lastbilen.

På baken så stod de ABOORT DÖDAR! Så var den en bild. Skit äcklig och osmaklig.
Nu när jag sitter och kollar på aftonbladet.se så är det om den lastbilen.



Lastbil kör runt med bilder på döda foster

En stor lastbil, prydd med bilder på aborterade foster rullar fram genom Sverige. Avsändaren är organisationen Människorätt för ofödda, MRO, som protesterar mot den fria aborten.

– Det var fruktansvärt att se, säger Jeanette Jonsson som själv är gravid.

Läs hela artikeln här



V
ad tycker du om sättet för att lyfta upp ämnet abort?


Kommentarer
Postat av: Minna

Fy fan va hemskt! Är själv ganska emot abort eftersom jag tycker det används för lättvindligt och utan att de som gör abort riktigt får all info om hur det kan påverka dem fysiskt och psykiskt efteråt. Men att bara sådär dämma ut det som mord och dessutom trycka upp budskapet på detta vidriga sätt i folks ansikten, det är bara fel.

2010-08-24 @ 22:21:44
Postat av: Mikaela

Fy fan vad vidrigt! Jag personligen tycker att folk ska kunna välja abort om det är något de vill göra. Innan jag fick Josh så sa jag alltid att om jag blev gravid (och det var en oönskad graviditet) så skulle jag göra abort utan att blinka.... Fast nu efter att man varit med om hela den resan och sett resultatet så är det inte lika självklart längre. Man får helt enkelt se till att skydda sig ordentligt istället om man inte vill bli gravid.



Tycker att det är bra att man väcker en diskussion om det hela iom att det finns folk som använder abort som preventivmedel vilket är helt fel, tycker jag. Men det måste finnas ett smakfullare sätt att göra det på. För de bilder de visar är riktigt vidriga.

2010-08-25 @ 05:59:56
Postat av: Top 12

Är för abort. Finns fler orsaker till det. Varför ska staten tvinga tjejer/kvinnor att behålla fostret? Tänk om hon inte har möjlighet att ha ett barn, omständigheter så som familj, pengabrist och mycket annat spelar då in en större roll. Eller tänk om en tjej blir våldtagen. Ska hon inte få göra abort då?

Vi lever i ett fritt samhälle och ska då ha rätt att styra över våra egna kroppar. Ett foster är inget barn, det är bara skitsnack. Då kan man också säga att en spermie är ett liv, vilket det är om man ska se till hur man ser på foster. Foster och spermier har ungefär samma levnadvärde. Ska vi då förbjuda kondomer, eller förbjuda män från att onanera?

2010-08-27 @ 22:43:59
URL: http://topptolv.blogg.se/
Postat av: mona

Håller med föregående talare. Jag lägger till att det är två personer som ska se till att skydda sig mot en oönskad graviditet, mannen och kvinnan.

2010-08-27 @ 22:55:19
Postat av: bi

Så kan det vara det värsta scenariot att tjejen blir våldtagen! Ska hon då behöva höra att hon mördar sitt foster som gjorts av en våldtäktsman! !!!!!!!! Jag blir förbannad!

2010-08-27 @ 22:55:50
Postat av: Felicia

Sv: Hm... svår fråga. På ett sätt tycker jag att abort är okej, för om man är ung kanske barnet inte skulle trivas när föräldern måste plugga mm (stämmer såklart inte alltid). Föräldern har ett helt liv framför sig, så på det sättet kan jag tycka att abort är ok. Men det är samtidigt en människa, ett liv som förloras. Tycker iaf att det är ett ganska viktigt ämne! :)

2010-08-28 @ 09:58:53
URL: http://felinia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0