Jag blev räddad! Som en prins på en vit häst kom han!

Jag var ju verkligen astaggad på att gå. Och att gå långt.
Jag väntade och väntade och väntade på att telefonen skulle ringa. Den ringde aldrig. Jag ringde upp honom för att se om han åkt än, och berätta att han skulle få plocka upp oss på vägen.
Mobilen va avstängd....

Skitbatteri!

Jag bestämde mej för att ändå gå. Jag skulle ju vilketfallsomhelst möta honom på vägen.

Jag gick och ja gick och tillslut undrade vad jag höll på med. Varför kommer han aldrg?
Jag bara vägrade att vända om hem igen.

((Jag hann att se endel när jag gick. Bla denna:) ))
Jag väntade på att mobilen skulle ringa och att det sklle stå HEM. Men inget samtal kom.

Jag fortsatte att gå. Tillslut kom vi till ett ställe där de fanns massa vatten och en bänk.

Jag sätter mej här och väntar. Då kan han aldrig missa mig. Tänkte jag.

Zina drack vatten. Så hörde jag världens brööööl från skogen. SHIT! Ja blev livrädd att det skulle komma fram en brunstig arg älg.
Jag sprang uppför hela backen! ((Den är inte speciellt brant, men den är extremt lååång)) Zina kollade bakåt hela tiden, och undrade också vad de va som lät.
Äntligen kom jag uppför backen.

Nää nu orkar jag inte mer! Sa jag till Zina. Vi ställde oss nära ett dike.
Här tänker jag stå tills han kommer tänkte jag.

Han kom aldrig. Då hade vi gått i 40 minuter. SNABBTAKT!
Jag ringer Hanna. Hon undrade varför jag inte väntade tills han ringde. Men jag var ju så taggad så ja kunde inte sitta still. Hon skratta lite åt min klantighet.

Efter att vi hade lagt på ser jag ljuset i tunneln! Min räddning! Prinsen på den vita hästen.
Priusen kommer i kurvan och jag vinkar hejvilt!

Han stannar och frågar vad faan jag gör ända här borta. Så garva han åt att jag verkligen var helt slut.
Jag satte mej i bilen och berätta hela min vandringshistoria med brööl och stuff.

Väl hemma la jag mig på sofflocket ((ordagrant)) för att ta igen mig lite. Jag var helt slut.

Den tröttheten jag hade i kroppen påminde mig om när jag var liten och tävlade i friidrott.
Jag tog då ut mig såmycket att jag spydde som en gris.

Jag trodde jag skulle spy idag med. Men efter lite vatten blev jag på topp igen. :D

Kommentarer
Postat av: Erika(jyringen)

sv.ja men tack för det =) väntar på att du skriver då ;)



ja jag bor i danmark permanent och hur jag hamnade här är en lång historia...men för att göra den kort...jag hittade en dansk =)

2010-08-05 @ 20:16:47
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: sanna

tävling på min blogg!

vinn en veckas länkning i varje inlägg jag skriver nästa vecka!



www.ssaws.blogg.se

2010-08-05 @ 21:23:53
URL: http://ssaws.blogg.se/
Postat av: Antonionicole

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2011-03-14 @ 16:32:20
URL: http://antonionicole.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0