Helgen, gardiner och oljade stolar

Tänk att söndagskvällarna alltid kommer så galet fort! Imorn är det jobb som gäller. Hoppas de går bra. Jag mår fortfarande rätt skit. Ont i halsen + att de kliar satan i den :s

Helgen har vari underbar! DOck har den gått på tok för fort. Men vi har hunnit med en heldel.

Fredagen va Älsk på möte. Han kom hem sent, och då grillade vi...
På lördagen va de upp tidigt, jag drog fort som fasen till Hedlandet för och lämna tillbaka gardinerna som jag köpte. Eller jag bytte dom till 2 st i mindre storlek. Jag köpte även 3 paket vita panelgardiner. Och ett par vita med fjärillar och text på som fick hamna i matrummet.
Nu är jag iaf nöjd med gardinerna... Känns både ljusare och fräschare.


Vardagsrummet



Vardagsrummet mot poolen.

Sen åkte jag i turbofart till bolaget i Mariefred.. Där inhandlades lite öl och några cider.. Sen hem. stryka gardinerna och sätta upp dom i väntan på att min kusin och hennes kille skulle komma.




Matrummet


Sovrummet.. Dock ska ja klippa av banden lite, men har lixom inte hunnit med de än :)

Sen kom äntligen Susanna och Tim. De va jätte kul och träffa dom! Vi gick husesyn och sen fikade vi tårta och pratade massor. Sen blev klockan dags för dom att åka. Och jag hoppade snabbt in i duschen och rakade benen. Sen va de bara till o klä på sig och åka till svärföräldrarna och lämna Zina.
Självklart hade jag glömt min mobilladdare :( Så då va de bara och låna svågerns. TACK!

Sen iväg till Järna där vi grillade och umgicks. De va riktigt trevligt. Sen badade vi tunna och i massa timmar och sedan va de sovdags...

Idag har vi hämtat Zina, lämnat laddaren, åkt till jula, Ö&B och Rusta. Vi har äntligen köpt markiser som ska sitta utanför sovrummet. Där blir de ju galet varmt såfort solen går upp...

När vi kom hem började jag rensa rabatterna, grusgången och sedan hjälptes vi åt med potatislandet.. A gick runt med röjsågen så nu är de finfint!
När jag var klar med rensningen så började jag olja in våra utemöbler som vi fick av Å. Tänk att lite olja kan få de och se fräscht ut igen!

Före- grå och trist...

Efter- nästan som ny :) Men de kommer behövas föra flera gånger...
Dock spöregnar de ute nu, men de mesta av oljan hann torka in innan regnet...

Nu är de bara resten av utemöblerna och solsängarna kvar. Men de tar jag nångång när jag känner för det.

Nu ska jag gå upp och riva ur sängkläderna och byta till nya rena. Underbart!

Hoppas ni haft en toppen bra helg! Det har iaf jag haft!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0