Lussebullebak!

Fyyy sicket väder de är idag... Regn regn och regn.

Anders skullle ju bygga poolskydd idag. Får se hur de går med de va... Nu håller dessutom snön på att försvinna... :( Trist, men snart kommer de väl ny?

Idag ska jag baka. Anders köpte hem jäst och mjölk igår. Så nu jäklar! Lussebullar i massor!

Jag ska nog ta att börja med de redan nu faktiskt.... Den ska ju jästa 40 minuter första gången och sen 30 minuter andra gången... Eller tvärtom... Men de tar ju lite tid...


Jag har många påsar med saffran :D Så nu kan jag baka lussebullar ända till februari om jag bakar de 1 gång i månaden ;)

Najs!

Kommentarer
Postat av: sanna

Börjar inse att julen snart är här! =)

2010-10-24 @ 17:06:04
URL: http://gadh.blogg.se/
Postat av: BI

Jag gillar inte lussebulle alls. Jo jag tar en per år för attt markera att det går mot juletid, sådär runt Lucia brukar jag satsa på den bullen. Lycka till med baket! ♥

2010-10-31 @ 17:53:12
Postat av: mikaela

Mer lussebullar åt folket ;)

2010-10-31 @ 17:53:29
Postat av: sandra

Du är tokig kvinna :D Hur kan man inte gilla lussebullar :O De finns inget godare i bakväg än de :D Men smaken e ju som baken :D

2010-10-31 @ 17:53:47
Postat av: sandra

Visst mikaela! Jag håller fullständigt med dej!

2010-10-31 @ 17:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0