Man ska lita på sin magkänsla!

Idag hade jag sån galen ångest. Inte för min egna skull utan för att Anders endast hade sommardäck på.
Jag hade en konstig magkänsla som var fruktansvärt obehaglig.

Jag åkte till jobbet 20 minute tidigare än vad jag brukar göra. Jag tänkte att de är lika bra att ta de lugnt.

Lugnt blev de. De gick inte snabbt på motorvägen kan jag säga! Nepp. Som högst var jag väl uppe i 60 km/h och då var de vi nedförsbackarna.
De tog mig 1 timme att åka till jobbet. I vanliga fall tar de 20-25 minuter.
När jag har sista backen kvar innan jag är framme på jobbet så ringer Anders.

Helvete! De finns inte en chans i världen att han redan skulle vara framme i Södertälje. (han skulle höra av sig när han kom fram så jag kunde slappna av o veta att han kom fram ordentligt.)
Mycket riktigt. Han hade inte kommit fram.
Han hade inte ens kommit ut på motorvägen. Han var kvar på våran slingriga väg.

-Hej Älskling! Du, jag har kört av vägen. Du vet vid den gula lastbilen.

-Vaaa?? Vadå? Har du? Hur e de med dej då? Vad händer nu? Massa frågor bubblade ur mej.

Han berätta att han hade fått möte av en lastbil, som låg halvt i hans körfällt. Så han hade glidit av vägen. Men de hade bara gått 20-30 km/h så han sa att de inte va nån fara.

Bilen skulle bli bogserad idag eller imorn. Sa han.
Men nu när jag kom hem så såg jag inte hans bil. Därremot stod det en annan bil "parkerad" i diket...

Men de va ju skönt att de gick bra!

Nu ska jag ta och fixa fram nån film. Sen ska jag ha myskväll med djuren.. Jag är ju gräsänka till imorn.
Anders är iväg med sitt jobb.

Tanken va att ja hade tänkt att åka och köpa spackel för att börja fixa i matrummet. Men ja håller mej hellre hemma nu när de e sånt här väder...
Känner mej dessutom lite ruggig, ont i kroppen, halsen och huvudet. Så jag ska kurera mej i helgen :)

Kommentarer
Postat av: Britt Inger

Vilken tur att det gick bra för Anders! Jag hade mina däck monterade, känns skönt när första snön kommer. Det är nästan alltid i oktober som vi blir överraskade fast vi borde komma ihåg att varje år är det likadant. Jag brukar skriva upp i en almanacka o då känns det mer som - "Jaha ungefär som vanligt" istället för "Jävlar vad tidigt snön kommer i år"

BI´et som gillar vintern

2010-10-22 @ 16:12:20
Postat av: izabelle ✫

blev pepp på att köpa en sån jag med hah, hur är dom i sättet, lugna oså? :)

tack detsamma!

2010-10-22 @ 16:57:51
URL: http://iizabelleduvet.blogg.se/
Postat av: MORE THAN SEX

allt bra?

2010-10-22 @ 17:25:26
URL: http://adayofmylifee.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

oj tur att han mår bra :)

2010-10-23 @ 08:49:30
Postat av: Annika

Man känner sig ju lätt dålig på hösten med. ont i rygg och huvud m.m. Jätte fint bröllopskort på hade som bild

2010-10-23 @ 17:25:17
URL: http://aniiix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0