Hundkurspremiär!

Idag när jag kom hem från jobbet kände jag mej faktiskt pigg!
Jag blrjade med maten, Anders kom hem och startade pannan. Efter de käkade vi och gick ut med ZIna. Då kom jag på den geniala idén att vi skulle åka till Södertälje för att gå på hundkursen som är vid syd.
Sagt och gjort.

Som vanligt är vi ute i sistaminuten. När vi startade bilen började soppalampan att lysa. Eftersom vi inte haft den bilen så länge vet vi inte hur stor reserven va.. Men vi åkte.
18.35 lämnade vi hemmet och kursen skulle börja 19... PANIKSTRESS!

Men vi hann. Vi hann dessutom tanka i ettpar liter också.

Välframme blev Zina helt rabiat. Jag tänkte Äh vi åker hem igen. MEN skam den som ger sig!

Hon skrek, ylade, skälde och drog. Men Anders var uthållig. Hans tålamod var på topp vilket jag blev väldigt imponerad av. ;)

Vi var där fast inte med. Zina behövde komma ner i varv och vänja sig med andra hundar. Efter 40 minute började hon bli lugn, och sista 15 minuterna var hon hellugn.
Zina fick massor av beröm av instruktören.
Hon (Instruktören) Berättade om en hund som var där, hur den var förut. Hon hade bara ett ord för den och det var farlig. Den var numer hur cool som helst!
Hon trodde absolut att det hade med att göra när Zina blev attackerad av de andra hundarna i höstas. Att de är därifrån hennes osäkerhet kommer.
Jag fick sånt hopp om Zina, vilket kändes urskönt!!

Nu är Zina helt slut! Den stressen hon hade fick instruktören att börja oroa sig för hjörtsnurp. Inte riktigt sa hon. Men hon sa att hon måste bli lugn, för blir hon mer stressad kommer hon få hjärtsnurr.

Vi (jag, anders och Zina) åkte även i en liten hiss med 2 andra hundar. De gick galant! ;)

Nu vet vi vad vårat torsdagsnöje har blivit. De är att vara där! Jag längtar redan tills nästa torsdag!

Jag är taggad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0