Effektiv dag!

Idag har de varit en supereffektiv dag för mej på jobbet.
Jag började 6.15, men va där redan 5.50. Då började jag städa i hallarna på våra avdelningar och sedan sopade jag stora hallen.
Sen började barnen komma. Efter frukost gick barnen ut i vanlig ordning. Jag var inne och hjälpte till att klä på dom.
Barnen hann inte ens komma ut innan dom var genomblöta... De regnade och var en superstor vattenpöl i sandlådan där barnen mer än gärna plaskade...

När alla barn hade kommit (utom 1) så gick dom (med pedagogerna såklart) iväg på en promenad. Jag stannade kvar på förskolan och väntade på den sista. Medans jag gjorde de så sorterade och märkte jag upp lånekläder, damsög ur torkskåpen. Sen kom den sista. Och då dukade vi och sorterade lego, och flyttade över bilder till ett USB minne.
Och mycket mer..

Sen kom alla tillbaka och då var det dax för mej att åka hem. Japp där, 10.30 tog min arbetsdag slut.
Fast de gjorde den inte...

Efter jobbet åkte jag ner till banken och skulle växla in våran påse med 50-öringar. (Dom sa på nyhetsmorgon IGÅR att sista dagen för de var imorn, alltså IDAG!)
Men icke. Jag fick lämna dom till välgörenhet till childhood. Men va ju bra iaf.

Sen åkte jag hem, plockade lite och sen satte jag mej vid datorn och jobbade. En jäkla massa dokumentationer gjorde jag. Och jag glömde helt bort tiden!! Min planeringstid som skulle vara i 1h (egentligen 2h) blev heltplötsligt lite mer än 4 timmar!!!
Men vad roligt de är när man väl kommer igång! Jag älskar att dokumentera! Till hösten ska dom ordinarie (?) få gå en dokumentationsutbildning/ kurs? JAG VILL OCKSÅ!!!

När jag jobbat klart för andra gången idag så kom Botte hit. Han skulle hämta sin rygga som han glömde förra helgen. Vi drack kaffe och surra. Sen kom Anders med pizza :D De va länge sen.. Elle aa vi käkade de i Thailand.. VÄRLDENS äckligaste! Den va så flottis så i mitten av pizzan var man tvungen att äta med sked!! Jag åt endast kanterna!

Nää nu ska jag fortsätta kolla på tv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0