Bästa lördagen i Nynäshamn!

Idag har vi varit i Ösmo hela dagen.
Eller nästan iaf... Vi kom inte iväg förrän närmare 11...
När vi kom dit käkade jag några mackor, sen begav vi oss till Nynäs. Tanken var väl att vi skulle fika med syster och co. Men de blev inte så.
Istället blev de en super snabb hej- hejdå visit. Tråkigt! När man för engångsskull är där så vill man ju umgås på riktigt.

Vi gick in på Tiny more, en affär som tar in olika märken på kläder.
Jag hittade en halsduk som jag letat efter hur länge som helst!! En sån med en luva på. Dock fanns de ingen prislapp på den, men hon trodde att den skulle kosta 249 kr. Dessutom var de ju 30-70% rabatt också. Och eftersom de inte fanns nåt pris fick jag 70% rabatt :D Så de blev ynka 75 kr. Jag tog både den svarta och den vita :D

Dessutom är de fickor på dom :D Dom kommer från Rut m.fl...

Efter de sa vi hejdå till syster. Och åkte ut till Lövhagen. Självklart åkte vi ringvägen runt! De är nästan ett måste när man är där. D eär så otroligt fint!
Ute på Lövhagen käkade jag en räkmacka, och dom andra käkade smörgåstårta.
Mycket gott!


Jag och mamma hängde finfint upp våra väskor på bordskanten :D

En väldigt smart uppfinning måste jag säga!

Liten sak med stor funktion :D

Så lägger man plattan mot bordskanten och hänger väskan/ jackan på "kedjan". Dessutom så stödjer just den här modellen nån hjärtfond!

Sen åkte vi till Coop och sen vidare hem till mamma och pappa. Där lämnade vi av Anders och pappa och jag och mamma drog på en crousing runda i Ösmo med pappas bil :D
Vi åkte först till Priskrossaren där jag hittade en trasmatta. Perfekt!
Den ligger nu på vardagsrumsgolvet..

Den är gråsvart och kostade endast 179 kr :D

Sen drog vi vidare på våran tur.
Vi åkte upp till kyrkan. Ösmos kyrka är nog den finaste kryka jag vet. Där hade jag velat gifta mej. Men eftersom de inte passade så blev de i Tveta. Men de funkade ju de med ;)


Vi gick även till minneslunden. Och på vägen dit hade sorkarna levt rövare...

Dom har byggt sina gångar runt hela området...
Minneslunden är också superfin. Dock mysigare på sommaren. Men de är så fint med gärdsgården runt.


Efter de så åkte vi hem till mamma o pappa igen. Där började mamma med maten och jag gick ut för att skotta mig in till lekstugan. Där skulle de finnas gamla fönster som jag skulle ha med mig. 1 av dom.. Men när ja äntligen kom in, så fanns de där inga fönster... 
Dom hade blivit upplagta på vinden, så jag och pappa klättrade upp dit. 
Jag tog båda 2 för att fundera på vilken av dom jag ska ha. Den ena e lite trasig och måste limmas ihop, och den andra är vitmålad och mer arbete med.. Så jag får se vilken ja ska ha. Den andra ska syster ha om hon ville. Annars behåller jag den med :D Jag behöver 2. En till vardagsrummet och 1 till hallen... 
Bilder på dom kommer imorn.

Sen blev de middagsdax! Vi åt världens godaste lax med spenad i parmesanostsås och färsk pasta! Mumma!
Sen blev klockan tokmycket och de var dax att bege oss hemåt.
Nu är vi hemma och slappar.

Hoppas ni haft en toppen lördag. Min var underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0