Vårfint i trädgården

Herregud vilken underbar dag!!
Men nu är jag helt slut! Jag är trött och har ont i alla muskler som finns.
Vi har hållt på i trädgården HELA dagen!

Eller hela och hela... Vi sov ju bort nästan hela förmiddagen då vi inte gick upp förren 10.15!!
Då gick Anders med Zina och jag tvättade i vanlig ordning. Sen käkade vi frukost och jag satte brödet på tining.. I hallfönstret där solen gassade in :D



Sen gick vi ut i trädgården. Anders beskar träden.. Bättre sent än aldrig.. Denna höst kommer vi förmodligen inte få några äpplen, men vad gör de?

Jag har krattat häcken och gräsmattan, även krattat bort alla stenar som kommit till gräsmattan från årets snöplogning.. Jag har även rensat ut all jäkla sågspån från mina pallkragar..
Även rododenron fick sig en omgång av klipparen.. Den är såååå stor och dessutom har grenarna gått av från all snö.. Välbehövligt med andra ord!
Jag har även plockat fram våra utemöbler som står på framsidan :) Nu e de vårfin här hemma :D

Snart e all snö borta här och jag längtar... Tror jag iaf....

Nu ska jag fortsätta kolla runt på trädgårdsbloggar :D

Kommentarer
Postat av: Sasha

Skönt att snön snart är borta :) Här är den helt borta (sthlm) :)



sv; Tack så mycket :)

Haha, vet du, jag prenumererar också på en korsordstidning (Knep&Knåp, kryss för alla åldrar).

2011-04-11 @ 06:47:28
URL: http://sashas.se
Postat av: Sasha

Snöplogar kan vara lite jobbiga ibland, för dom är ju rätt så hårda.

Alltså jag har tappat bort mitt sl kort, bank kort, id kort, och gym kort och sthlmtaxi kortet! Så jag kommer mig inte iväg och jag har ett sjukt viktigt möte i eftermiddag!

2011-04-11 @ 08:03:00
URL: http://sashas.se
Postat av: Erika(jyringen)

sv.tack jag försöker :)

och jo mitt vik. slutar nu i slutet på april men ännu har jag inget nytt på jobbfronten,kanske ska vi öppna ett dagis tillsammans?? :)

2011-04-11 @ 08:36:34
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: prinsessanadia

Jag toklängtar tills den dagen vi flyttar till hus och kommer ha en trädgård. Nu har vi balkong, vilket jag blev superglad för när vi flyttade in. Tills vi märkte att vi aldrig har sol på den. eller jo, typ vid 8 på kvällen under högsommaren, men det är ju inte så mycket att hurra för. Sen så har ju en sjukt stor spindel bott på balkongen hela förra sommaren, så då vågade jag inte använda den alls.



Svar: Dety blir svårt för mig att fixa ett sådant namnsmycke eftersom att jag inte stansar själv. Har svarat lite mer utförligt inne hos mig :)

2011-04-11 @ 11:02:28
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: airaM

Sv; Jag kan ju inte ens ta hand om en kaktus, så jag vågar inte ge mej på tulpaner. Haha. =)



Såg förresten att du frågade hos Prinsessanadia om hon stansade smycket. Jag gör det! =) Kolla in by airaM på facebook, det är mitt smyckesföretag. Stansade halsband kostar 150-200 kr hos mej. =)

2011-04-11 @ 16:59:03
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0