Massa gjort i de underbara vädret!

Idag hade vi massa grejer som vi skulle hinna med.
Det gjorde vi! KÄnns urskönt att ha de gjort.

Jag har krattat äpplen och löv. De blev 5 vändor med skottkärran bara med äpplen. Man kan söga att vi hade en del detta år.
Jag har även planterat ut alla lökar. Hoppas bara att de är tulpaner :D Men jag tror de... Bara de inte är scilla... Dom blir man ju aldrig av med... Men visst dom e söta...

Jag har burit in dom små utemöblerna som stod på framsidan, bara soffan kvar, men den får stå ute iår igen :D

Tomt på äpplen (förutom dom som ramlat ner nu), och tomt på utemöblerna.

Jag har även haft ner mina enorma solrosor, så nu är de helt tomt där.. Blev dock värsta insynen till grannen =/
Dom vägde bly!! De kändes som att de var träd jag bar på...

Anders har fixat nere i ena boden. Skönt så de e lite ordning där... Nu ska de bara bli en vända till tippen och kasta allt.
Han har även burit ner alla våra utemöbler.

Inga utemöbler, bara massa löv

Vi gjorde en omorganissation med skrivbordet. Jag orkade inte måla de idag, men ville gärna ställa upp de. Vi tänkte ju ha de nere i gille, men nu har vi bestämt att vi ska ha en bäddsoffa där, så de blir 4 sovplatser där nere.
Det hamnade iaf i vårat gäst/barnrum på övervåningen. Så nu har jag ställt in alla pysselsaker i skåp och lådor.
Nu fattas bara en stol dit :D


Vi fick även med oss gamla glasflaskor igår från Anders farfar. Jag verkligen älskar sånna flaskor!

Karaffaer och flaskor

Även denna superfina glasburk

som håller på att bli ett höstpyssel fick följa med hem.

När vi kom in städade vi och hoppade sedan in i duschen, och tände mysbrasan. Anders tittar på en film som verkar superdåligt, som dessutom bara hade 3 färger. Svart, vit  och röd.

Jag har suttit vid datorn i vanlig ordning och ska nu börja med maten.

Jag ska svara på alla kommentarer senar... Nu korvstroganoff :D

Kommentarer
Postat av: GUEVACCI - Färgstark kille

härligt, min har varit dunder! :)

2010-10-17 @ 19:19:29
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: nadia

SV: De flesta komvux har ansökning just nu. Sista oktober tror jag är sista ansökningsdag. Jag pluggar på NTI skolan på distans. Jag pluggar heltid och har denna terminen pluggat religion A+B,Svenska A+B, Samhäll A. I början tog det självklart lite mera tid innan man kom in i det. Mne nu lägger jag ca 2 timmar per dag mån-ons. Torsdagar gör jag oftast ingenting och fredagaen gör jag prov/närvaro och lämnar in min skrivuppgift, så då lägger jag ca en timme. Jag har fått VG på alla mian uppgifter jag lämnat in hittills, och då är jag verkligen inget underbarn vad det gäller skolan. Har tidigare bara fått G. Så det ställs inte allt för höga krav ;) Det bästa är nog att googla komvux, och se vad du hittar som passar. Men som sagt är sista ansökningsdagen om ett par veckor. Lycka till!

2010-10-17 @ 20:32:30
URL: http://www.prinsessanadia.se
Postat av: XOXO, LANAH

Sv: Nej, den har nog smält nu :) Tack och lov! Vill inte ha en tidig vinter :(

2010-10-17 @ 22:01:27
URL: http://lanahs.se
Postat av: neli

ja, det finns andra tabletter.. har tagit andra som är liknande som jag inte alls mådde dåligt av :) så jag ska byta till dem istället. måste ringa läkaren imorgon.. ja, det är biverkning tyvärr :/

hoppas att du haft en bra helg :)

kram

2010-10-17 @ 22:24:12
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: Sasha

Tack, det kommer nog bli bättre, blir alltid det efter ett tag! Men går ju till psykologer nu och sen har jag så underbara vänner!

Alltid så härligt att vara ute och få någonting gjort på dagarna :)

2010-10-17 @ 23:48:05
URL: http://sashas.se
Postat av: bitterfittan

precis min tanke!



hoppas du har haft en bra söndag snygging

2010-10-18 @ 01:41:52
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: sanna

Vad du grejar, duktig du är! =)

2010-10-18 @ 13:59:34
URL: http://gadh.blogg.se/
Postat av: Niklas

Värst vad flitig man får vara. Själv har jag druckit kaffe och sorterat strumpor. Pust, är helt slut

2010-10-31 @ 18:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0