*Den osäkra tjejen i min klass*

OSÄKERHET!

Man märker så fort på folk som är osäkra.
Det märks så tydligt.
Som hon, man märker det så tydligt. Hon skrattar på ett o
säkert sätt.
Kanske har hon blivit mobbad som liten?
Det vet jag att hon har.
Man märker att hon vill vara en mängen.
Hon vill vara både som oss och med oss.
Hon vill vara som oss, som oss som inte är osäkra.
Kanske för att hon tror att hon kommer få bättre självförtroende,
bättre självkänlsa, bli mindre osäker.
Jag vet inte.
Hon skryter väldigt mycket om sina nära och kära.
Förmodligen för att hon är så osäker på sig själv.
Kanske för att hon känner att dom nära och kära är som hon
själv skulle vilja vara.
Hon kanske är stolt för sina nära och kära.
Jag vet inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0