Nu är det jul, här i vårt hus =)

idag har inte vi haft turen med oss på våran sida... De började med att vi skulle ner på stan o öpa julgransmatta och trosor... När vi åkt runt och letat eftre en parkering typ huuur länge som helst, åker vi tillslut ner till Marenparkeringen... Där står vi i typ 15 minuter och väntar på att få en parkering.. När de äntlign är våran tur, kommer de ett turkarsle och tar parkeringen mittframför ögonen på oss...  åhh idiot!!!

Efter ett tag hittar vi en parkering... Eller aa de fanns ganska många där, men de va ju bara för att det kosta 24kr/ timmen!!! I övriga södertälje är det grayis pöå söndagar... Men inte där..
Vi gick till Hemtex, där jag skulle köpa julgransmattan.. Där hade ja iof tur... De va ju halvapriset på den =) Så ja ringde upp syrran på stubinen och berätta de, hon skulle också kila iväg o köpa en, fast en grå. Jag köpte en svart =)
Sen köpte jag torsor... 5 för 100kr =)

Sen åkte vi och bytte bil på Anders jobb, så vi skulle få plats med en gran... Men när vi kommer till plantagn så är granarna slut... Bara kungsgranar kvar... men 4-500 spänn för en ful gran.. Nej tack!
Ahaa, vart kan man annars köpa gran då? Vi åkte runt och leta.. Tillslut tycket Anders att vi skulle köpa en såg och dra ut i skogen o nalla en =) Pappa sa likadant...
Men efter ett samtal fick vi reda på att dom sålde granar vid IcaMaxi.. Så vi åkte dit o köpte en....

Så åkte vi hem o lämna den, vi skulle ju byta bil och sedan köpa julgransbelysning...
Vi åkte till Rusta för o köpa de.. Neeeeeeeej!! De va slut... De fanns 1 paket av en sort kvar... Men vi hade hittat en som verkade skit bra.. De va en ring man satte ¨över toppen och sedan va de 6 slingor ner åt olika håll... Så vi gick till jula och jysk för o kolla om dom hade den där.. Men neej!
Så vi gick tillbaka till Rusta för o hämta den vi hade gömt... Åkte hem och skulle sätta upp den...
Klart som faan den va sönder!!!
Vi gick till Ö&B ihopp om att de skulle finnas där.. Men nej.. Vi gick över till Willys... Ja hade ju sett att det fanns där förut.. Men nej. SLUT...
Aaaaa irritationen steg! Vi hämtade bilen, och drog till Coop... Aaa där fanns se... Tur.. Men de va ändå inte den vi hittade först.. Men den dög...

Efter pyntat granen

 
satte jag mej för att slå in alla julklappar... Suck! Faaan vad de e tråkigt! Jag har annars alltid tyckt att det varit ganska roligt.. Men nu.. Faan nästa år kommer ja stoppa dom i en påse typ...
Aaa istället för en stjärna i toppen köpte jag en Prinsesskrona =)


Så nu e julen på ingång... De första jag sa till ANders när jag vaknade va:
- Åh nej, de e inte julafton idag heller....
Aaa jag e som ett barn...
Anders frågade mej i fredags om jag hade känt på julklapparna... Först sa ja nej.. Men ja fick så dålig samvete så ja sa:
- Duuu, jag har visst kännt på julklapparna.. Men inte mycket.. Jag bara lyfte lite på dom.. Och de va ett tungt och ett lite lättare...

han suckade mest...

Annars har helgen varit bra... Igår blev de ju inte många knop gjorda... Ja sov mest....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0