Hur tänker du ang uteliggare?

Idag när jag var på väg hem från jobbet, klev jag på tunnelbanan, det är ganska mycket folk, men de fanns en del  sittplatser kvar..

Jag satte mej på en, vid ett 4 säte.. Gången är i  mellan, och sen är det ett till 4 säte.. På 3 av dom sätena ligger det en karl och sover.. ((?))


Ja, det är ju det man tänker och tror.. Men vem vet om den där stackars karlen inte är död?

Varför tar man alltid för givet att nån sover?


Är det för att det är en alkolist? Ja han va ju de, han hade massa tomburkar under sig och bredvid sig.. Han skulle kanske skippat den sista ölen.


Hade de nu varit så att han inte hade haft dessa burkar, varför tar man då förgivet att han är uteliggare, alkis eller pundare?
Han kanske bara är en sjuk man som har ett hem, som har ett jobb.  Vem vet, han hade kanske bara inte orkat raka sig de senaste dagarna.


Som tjej orkar man ju i alla fall inte hålla på och raka benen var och varannan dag, varför ska då män alltid hålla efter?? 

-Jo, för om en man inte rakar sig var och varannan dag så ser det bara ovårdat ut..

Han rör sig inte, gör inga ljud, varför tar man alltid det för givet att nån sover?

Bara undra.. Man kanske ska sluta ta sånt för givet.. Och om du tänker efter, så tror jag att även du tar det förgivet.

KOMMENTERA GÄRNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0