Underbara dag!

Idag åkte vi till Gnesta för att hämta mitt körkort som kom förra veckan.. Men vi har inte haft tid och åka och hämta de... Vi åkte även förbi Gnesta glas och fixade nya rutor till växthuset =)
Nu e de fin fint

Vi röje ju upp i de för nån helg sen.. Innan de va de ogräs upp till taket och man spg inte ens att det låg stenplattor under.. Så de blev en glad överraskning =)
Innan vi såg dom undrade vi hur folk e funtade egentligen som sätter ett växthus direkkt på en gräsmatta... Nu vet vi ju att det inte är så..

I växt huset växer

Succini ((stavas??)) Som jag fick av Carola när dom va här på besök =)

Det växer även gurkor, cilipeppar, basilika och timjan där inne =)

På vägen hem från Gnesta så stötte vi på de "lilla" fordonet..

Det tog VERKLIGEN upp HELA vägen.. Som tur va så åkte den inte så långt..

Hemma igen så käkade vi lunch... Vi köpte kräftstjärtar, baguett och skagenröra. Aioli hade vi hemma... Phh fyy vad gott det va!!
Mmm...

Efter lunchen tog vi tag i och bygga den där trappan som vi pratat om att vi ska bygga, från baksidan av altanen ner till verkstan...
Sagt och gjort.
Jag försökte verkligen allt vad jag kunde... Dock gick de inge vidare för mej och spika bamse spikarna, men ja va en jäkel på använda cirkelsågen =) Aaa inte i börja då, eftersom de blev snett och vinnt.. Men sen...


Trappan blev super bra.. Dock tog jag ingen bild nu när den är helt klar, men en bild finns när den är provisorisk uppsatt =)

Snyggt va =)

Ja följe även med Anders ner i boden och kollade... Och fyy vad skräp och roliga saker de ligger där... MEst skräp... Jag hittade den här där...

En TAXI-skyllt =) Så nu kommer de finnas en taxi här i Laxne och de e jag :D

Jag har även sått lite valmoblommor som jag fick av Carola.. Dom skulle planteras nu så de blir nåt till nästa år =)
Jag blandade svarta och rosa =)
Jag planterade även de andra valmofröna i de jätte krukorna vi har vid trappan =) De kommer bli finfin =)

jag hittade även en super söt och go Zina i buskarna

Hon är så bäst! Jag lärde henne "tassen" igår. Och idag så kör hon med de hela tiden när hon tror att man har godis =) Sööt!

Nu ska ja kolla runt i cybervärlden =)

Vad har ni gjort idag då?

Kommentarer
Postat av: Alma

Fint allt blev :)

2009-08-10 @ 21:16:38
URL: http://lloki.blogg.se/
Postat av: Alma

sv: aa :)

2009-08-10 @ 22:19:44
URL: http://lloki.blogg.se/
Postat av: Marina

Blev ju riktigt snyggt det där med trappen ju :-). Hur är det annars då??



Kram

2009-08-11 @ 13:44:24
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/
Postat av: Marina

Jo det e fint här, var på personalfest igår så är lite seg idag, gör sista veckan nu och efer det så kommer jag ha lite semester:-P...Jasså ja jag har själv inte sett den än men hörde av mormor att ingen duger riktigt åt Camilla....Jasså vart har du fått jobb?? Va kul....

2009-08-11 @ 13:58:09
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/
Postat av: Marina

Ja men det är ju hur kul som helst. Härligt att vara tillbaka på samma ställe kan jag tänka mig.

2009-08-11 @ 15:23:41
URL: http://marinasinmyheart.blogg.se/
Postat av: filuran

Om jag vore du skulle jag göra stora planteringslådor i växthuset. De ska vara riktigt djupa! Alternativet är att ta bort en rad plattor runt om och gräva ur (då vattnas det utifrån också när det regnar)! Fylla på med bra jord (som man måste byta ut med jämna mellanrum sådär vartannat år eller nåt). Lycka till!

2009-08-11 @ 15:34:59
URL: http://filuran.sofis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0