Jeez va länge sen! Här är julen i bilder :D

wohoow nu va de bra länge sen jag bloggade... Dax och göra det nu.. Har ju fått bastnning av min kära vän som just nu befinner sig i varma Indien...

Så... Ojj jag vet inte ens vart jag ska börja..

Julaftons morgon spenderades hos Ullis & Stefan. Där servesdes julfrukost. De va riktigt mysigt. MEn efter paketöppningen va vi tvugna och bege och mot Ösmo, där vi som vanligt skulle fira jul hemma och mamma och pappa. Tanken va ((som  jag säkert skrev tidigare)) Att mina svärföräldrar skulle fira med oss. Men dom låg sjuka och valde därför att fira själva.

På kvällen ringde våra grannar och frågade om det var meningen att våran kran ((Till trädgårdsslangen)) skulle vara på. Den stod tydligen och sprutade vatten så dom stängde av den.

Juldagen slog jag nog rekord i filmtittning. JAG såg 3 filmer på raden. Utan att somna. Visst egentligen va de 4 filmen, men den första filmen somnade jag som vanligt efter ca 15 minuter. Jag suger balle på o hålla mej vaken igenom en film...

Annandagen va A-K och hennes Andreas här. Vi käkade middag och drack öl. Jag och Anders kom inte i säng förrän 05.00! Jeez, man e ju verkligen ingen ungdom längre...
Men de va helt ok. Dagen efter mådda jag knappt dåligt. Jag var mest bara förfärligt trött....

Sen har dagarna rullat på. På annandagen va mamma och pappa här för att fira min födelsedag, då dom som vanligt inte är hemma.
Jag ((eller vi)) fick 4000 kr avdrag på luftvärmepumpen. Vi fick även 4000 kr i avdrag i julklapp. Så nu e de bara 4000 kr kvar att betala på den. Underbart!

I måndags åkte jag och Anders till Vingåker Factory Outlet. Men där fanns det så galet mycket kläder, så man blev alldeles trött. Ja ni läste rätt... JAG blev trött. Orkade knappt titta. Så de blev endast ett par jumpskor, från CAT.


Eftersom vi åkte igeon Katrineholm, passade vi på att hälsa på Anders farmor och farfar. De va trevligt. Anders farfar är så himla söt! :) Hans farmor va dock en aning förvirrad. Hon frågade mej säkerligen 5 gånger om jag hade varit där förut.
På vägen hem va de en trafikolycka. En bil som krockat med en älg. Älgen låg i diket stendöd. Hela bilen va intryckt. Hoppas de gick bra....

Eftersom jag inte hittade nåt att ha på mej på nyår så blev det en tripp till Hedlandet... Men den trippen gjorde vi igår... Där hittade jag en heldel fint.. Men inget festfint, utan mest vardagsfint...

Klänning 89 kr

Den finfina vattenkannan som jag suktat efter länge! 75 kr. Den ska stå i mitt fina växthus i sommar :D

Skjorta 49 kr :D

Tunika 75 kr

Skärp 99 kr.. De dyraste :D De ska ja ha till tunikan. Grymtsnyggt :P

Eftersom de va så kallt ute ville vi inte lämna Zina i hundgården. Vi kan ju heller inte lämna henne inne då hon pissat i soffan... Så vi gjorde som Cesar sa.. ((Han som talar med hundar)) Han sa att man inte ska lämna hunden på för stora ytor. Dom får mer trygghet av mindre ytor.. Så vi lät henne vara nere i badrummet. Ja ställde ner hennes vatten, madrass och massa ben och leksaker. Vi skulle ju bara åka en snabbis.
Vi va borta mindre än 1,5 timme.
När vi kom hem och jag gick ner och skulle öppna, möttes jag av massa trä/papp grejer. Helt sönderbitet. De tog ett tag innan jag fattadfe vad de var för nåt. Men jag insåg efter ett tag att det var dörren. Hon hade gjort 2 stor hål i dörren. PLUS att hon förstört listerna.
Gissa om de va 2 människor i huset som inte va glada. Så nu är det bara till o köpa en ny toadörr...

Kul... Nopp..

Idag har vi varit hos veterinären. Zina har fått sin 1 årsspruta. Efter de åkte vi till STrängnäs och handlade till Nyår.. Vi ska ha middag här hemma. Men av dom 13 vi bjudit är det bara 4 som kommer. Kul.. Nää verklugen inte.. Men men.. Nu finns de ändå ingen återvändo :) Det är ju alltid roligare med fler...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0