Hon förklarade precis!

Ja rinde tillbaka till läkare idag... Aa eller jag fick prata med en sjuksköterska..
Jag frågade henne hur länge man brukar ha ont i huvudet efter att man har gjort ett ryggmärgsprov.. Hon frågade vad för slags huvudvärk jag hade... Om den försvann när jag låg ner, eller om den va där hela tiden...
Jag sa att den försvinner när jag ligger ner...
Hon sa att det var väldigt vanligt att man har de i ca 1 vecka efteråt... Och att det jag skulle göra var att ligga ner och dricka mycket...

Hon: Du jobbar väl inte nu?
Jag: Äh nä de kan jag verkligen inte, ja kan ju inte gå långa sträckor utan att benen skakar o jag blir yr... Jag gick till jobbet dagen efter jag gjort LP, men ja va tvungen o åka hem..
Hon: Ja det va ju dumt, du skulle bara ha legat och vilat och tagit de lugnt.. Vad jobbar du med?
Jag: På förskola...
Hon: Ja du behöver minst vara hemma veckan ut. Doktorn (( Han jag var hos)) har telefontid på torsdag, då ringer han upp dig så får han fixa sjukskrivningspapper till dig. Om det blivit bättre till torsdag så kan du ringa o avboka telefontiden på telefonsvararen så slipper du sitta i kö....

Hon sa att om man spänner sig mycket tex vid stress, så blir de värre, eller de kan sitta i längre tider då... Så frågade hon mej varför dom tagit provet..
Jag svarade att dom ville kolla MS... OCh då sa hon att det kan mycket väl vara så att huvudvärken sitter kvar pga att jag spänner mej för att få svaren...

Vadå?? Att jag står och lyssnar när brevbäraren kommer, för o få brevet.... Ja de e de ett brev som jag väntar på... Ett brev där det står att Han ((Läkaren)) vill träffa mej igen... Mmm då är det nåt skumt... Då ska jag börja oroa mig... ((som om jag inte redan gör de))
Den kan de va ett annat kuvert där det står att jag är frisk som en nötkärna, och jag har ingen MS, hur kunde nån ens inbilla sig att jag skulle ha de....

Mmm eller nåtsånt... Jag hoppas på de sista kuvertet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0