Färdig installerade i huset! Underbart!

Så då va man tillbaka i bloggbärlden ett tag...
Jag har haft fullt upp med flytten till huset.. Därav ingen lust och blogga... Eller ja har visserligen inte ens haft tid...
Det är mycet som ska fixas.
Dom som bodde här innan, har bara låtit trädgården förfalla i stortsett... Men nu är den finfin!

Flytten hit gick i fredag.. Vi fick hjälp av nya grannarna. Dom är hel bra! Jätte trevliga och hjälpsamma..
På fredagn höll vi på till ungofär 01.30 och packa upp och fixa ordning.. Jag fixade köket och Anders sovrummet..
När vi va klara med de, så tog vi oss ett dopp i poolen.. Trots regnet =)
Sen va de duschen och sen sova....

På lördagen vaknade jag 06.00 av att jag trodde jag skulle dö... de va så galet varmt u sovrummet, de va precis som när man tältar och de är varmt och kvavft... Men när ja kollade klockan och såg att jag bara sovit 4 timmar så somnade ja om...
Vaknade igen 08.30 och då gick vi upp... Vi åkte till lägenheten och städade ur den, Sen åkte vi och STOR handlade.... 3500 kr fattigare åkte vi hem till vårat hus...
Där packade vi in allting, och sedan kom familjen Lindberg... ((Anders syster me familj))
Vi plcokade upp klädkammaren och fixade massa saker...
Dock är våran klädkammare på tok för liten för mina kläder.... Men men... De får bli ett senare projekt och bygga ut den...

Nu är iallafall allt istortsett klart! Och de är super skönt..
På söndagen så höl vi på i trädgården och donade... Rensade allt! Anders pappa och andra syster kom hit och vi fick en heldel hjälp! TACK!

Igår höll jag på och rensade stenplattorna vid poolen... Så nu är de fint där med... Jag slipade även trädgårdsmöblerna och sen hjälptes vi åt och olja in dom...
Idag regnar de som tusan, men jag ska ev gå ut i sjulet och olja dom en gång till..

Ingela skulle egentligen komma idag, men eftersom de tar 2 timmar för henne o åka, och hon fortfarande sover så sa jag att hon får komma en annan dag istället. Jag vill inte sitta här och vänta på att hon ska vakna..

Källaren... FY vad den såh ut... Ingenting va gjort där, och det låg skit tamefan överallt... Så i tisdags kväll höll vi på och fixade där.. Så nu ser det någorluna ok ut.. Men vi är inte klara där på långa v'ägar... Men snart... En vacker dag...

Nu ska jag ner och kolla möblerna =)

Bilder kommer komma så småning om...

Kommentarer
Postat av: Maria

Mycket att göra.. men visst är det roligt! :) låter mysigt med pool och allt. Kram!

2009-07-09 @ 13:02:14
URL: http://mimmimarias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0